راجر واترز به مدونا: در تل آویو کنسرت اجرا نکن!
راجر واترز، آهنگساز و خواننده انگلیسی، از مدونا، خواننده آمریکایی خواست از اجرای برنامه در تل‌آویو خودداری کند

درخواست راجر واترز از خوانندگان و آهنگسازان

راجر واترز از بنیان‌گذاران گروه موسیقی انگلیسی پینک فلوید، از برگزاری مسابقات موسیقی یورو ویژن در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) در ماه آینده میلادی انتقاد کرد.

او در همین راستا، با انتشار متنی در رسانه‌های جهان، از همه آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان و به ویژه از مدونا، خواننده پاپ آمریکایی خواست تا از اجرای برنامه در تل‌آویو صرف‌نظر کنند.

راجر واترز در بخشی از متن خود که بیشتر خطاب به مدونا است، نوشته:

«تصمیم مدونا برای اجرای کنسرت در مراسم فینال یورو ویژن، که ماه مه در تل‌آویو برگزار می‌شود، یک‌بار دیگر سوال‌های سیاسی و اخلاقی مهمی را پیش می‌کشد. که تک تک ما باید به آن بیندیشیم.»

این آهنگساز و نوازنده ادامه داده است: «با توجه به محل برگزاری فینال یوروویژن در اسرائیل، مدونا و دیگر هنرمندان حاضر در آن مراسم، باید بدانند خواهران و برادران فلسطینی ما، تحت یک رژیم نژادپرست که شدیدا سرکوبگر و اشغالگر است، زندگی می‌کنند و از حق زندگی، آزادی و تعیین سرنوشت برخوردار نیستند.»

بیشتر بدانید : بیانیه اعضای گروه پینک فلوید درباره حصر نوار غزه

او با رد این ادعا که برنامه‌های هنری در سرزمین‌های اشغالی می‌توانند به پیشبرد صلح در منطقه کمک کند، با کنایه نوشته است: «برخی از همکارانم که اخیرا در اسرائیل برنامه اجرا کرده‌اند، می‎گویند این کار را برای بنای پلی بین دو طرف و پیشبرد صلح انجام می‌دهند که حرفی مزخرف است. اجرای کنسرت در اسرائیل درآمد زیادی دارد، ولی چنین کاری، اشغال‌گری، تبعیض‌نژادی، پاکسازی قومی، زندانی‌کردن کودکان، کشتار تظاهرکنندگان غیر مسلح و  همه این جنایت‌ها را عادی جلوه می‌دهد.»

راجر واترز افزوده است: «در همه این سال‌ها، به دلیل انتقاد از حکومت اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر، همواره مرا به یهودی‌ستیزی متهم کرده‌اند. از این اتهام برای بی‌اعتبار کردن کسانی که جنایت‌های حکومت اسرائیل را افشا می‌کنند، استفاده می‌شود. باید یادآوری کنم من از مبارزه برای حقوق تمام افراد تحت ستم در هر نقطه از جهان حمایت می‌کنم و مذهب سرکوبگران اصلا برایم مهم نیست.»

این موسیقی‌دان در پایان از همه هنرمندان حاضر در یورو ویژن و از جمله مدونا درخواست کرده است:

«از همه می‌خواهم در مخالفت به آن‌چه به باور من پشت کردن یورو ویژن به انسانیت مشترک ماست، سهیم شوند. می‌خواهم بر همدلی با برادران و خواهران فلسطینی تمرکز و سعی کنند خود را جای آن‌ها بگذارند. خواهش می‌کنم تصور کنید که چگونه ۷۰ سال است نسل اندر نسل زندگی آن‌ها به شکل مستمر و برنامه‌ریزی شده به تاراج رفته است. از همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه از جمله مدونا، می‌خواهم منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد را بخوانند که اگر همه ما از آن پیروی کنیم، شاید بتوانیم سیاره زیبای‌مان را از نابودی نجات دهیم.»

 

بیشتر بدانید : هنجار شکنی عجیب راجر واترز خواننده گروه پینک فلوید

بیشتر بدانید : سخنان دور از انتظار راجر واترز خواننده پینک فلوید در مورد حمله به روسیه

بیشتر بدانید : مدونا از دست ترامپ فرار کرد و به پرتغال نقل مکان کرد! + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir