خواننده های هالیوودی که لب خوانی کردند و لو رفتند! + عکس
اگر دوست دارین با خواننده‌های هالیوودی که در اجرایشان لب خوانی می‌کردند، اما لو رفتند آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید

از پلی بک بیانسه برای اوباما تا لب خوانی جاستین بیبر

آیا برای شما هم پیش آمده که احساس کنید خواننده‌ای که در مقابل شماست، لب خوانی می‌کند و در واقع آنچه شما می‌شنوید نه اجرای زنده او، بلکه پلی بک است؟ ستاره‌ها در بسیاری از مواقع و به دلایل متفاوت مانند گرفتگی صدا یا حتی مجهز نبودن سیستم صوتی، از سیستم پلی بک استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع تماشاچیان این موضوع را درک نمی‌کنند، اما برخی اوقات هم سوتی می‌دهند و مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرند. این ترفند حتی در میان ستاره‌های هالیوودی نیز وجود دارد که متاسفانه همیشه موفقیت آمیز نبوده است. اگر می‌خواهید با خواننده‌های هالیوودی که در اجرایشان لب خوانی می‌کردند، اما لو رفتند آشنا شوید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کیتی پری

کیتی پری در موزیک اواردز NRJ سال ۲۰۱۳ در فرانسه برای اجرای آهنگ «Roar»، لب خوانی کرد، اما گویا اجرایش طبق برنامه پیش نرفت و او نتوانست با پلی بک خودش را هماهنگ کند. این اتفاق به قدری تابلو بود که اجرای او متوقف شد و او آهنگ اش را از اول خواند. او به هوادارانش گفت: «اگر موافق باشیم، از اول این آهنگ را بخوانم.

کیتی پری
کیتی پری


انگار مشکلی بوجود آمده است.» البته بار دومی که او آغاز به خواندن کرد، دیگر خبری از پلی بک نبود. پس از این کنسرت، مسئولین برگزاری کنسرت، یک عذرخواهی عمومی منتشر کردند که در آن نوشته بود: «کیتی پری داشت اجرای زنده اش را می‌کرد، اما یک مشکل فنی بوجود آمد و ما مجبور به قطع اجرای او شدیم.»

بیشتر بدانید : 10 نکته‌ای که در مورد کیتی پری نمی‌دانستید‍‍!! (+عکس)

بیانسه

بیانسه در مراسمی که به مناسب آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ گرفته شد، اجرای فوق العاده‌ای داشت، اما پس از این مراسم، گزارشاتی مبنی بر این که او اجرای زنده نداشته بلکه تنها لب خوانی کرده بود، منتشر شد. انتقادات به حدی بود که او خودش در نهایت اعتراف کرد که در آن جشن لب خوانی می‌کرده است.

اجرای بیانسه به مناسب آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما
اجرای بیانسه به مناسب آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما


البته او دلیلش را هم برای متقاعد کردن مردم گفت: «من زمان کافی برای تمرین کردن با گروه ارکستر نداشتم، از این رو مجبور شدم که از سیستم پلی بک استفاده کنم. من آدم کمالگرایی هستم و معمولا برای اجرا‌های زنده‌ای که دارم، انقدر تمرین می‌کنم تا از پا دربیایم. اما برای مراسم اوباما، واقعا وقتی برای تمرین با گروه ارکستر نداشتم.»

جاستین بیبر

اوایل امسال بود که گزارشاتی علیه جاستین بیبر منتشر شد مبنی بر این که او در مراسم کواچلا، در حالی که ادعا می‌کرد اجرایی زنده دارد، لب خوانی می‌کرد.

اجرای پلی بک جاستین بیبر
اجرای پلی بک جاستین بیبر


او در این اجرا با آریانا گرانده همراه بود و کمی بعید به نظر می‌رسید که اجرای دو نفره آن‌ها پلی بک باشد؛ اما در نهایت خود جاستین اعتراف کرد که اجرای او پلی بک بوده است و گفت: «این برای خوانندگان طبیعی ست که گاهی در اجرایشان از سیستم پلی بک استفاده کنند، به خصوص اگر از آخرین اجرای زنده آن آهنگ زمان زیادی گذشته باشد.»

اشلی سیمپسون

یکی از سوتی‌های پلی بک در اجرای آهنگ «Pieces of Me» اشلی سیمپسون اتفاق افتاد. او که ژست اجرای زنده را گرفته بود، همانطور که در حال رقصیدن با میکروفونش بود، ناگهان پلی بک شروع به خواندن کرد و اشلی آنقدر هول شد که خیلی سریع به پشت صحنه رفت.

پلی بک اشلی سیمپسون
پلی بک اشلی سیمپسون

پدر او که کارگردان او نیز می‌باشد در این باره گفت: «ما مجبور شدیم که از پلی بک استفاده کنیم، زیرا در آن روز صدای اشلی به دلیل رفلاکس معده، گرفته بود. ممطئنا شما دوست نداشتید که صدای خروسی او را بشنوید.» خود اشلی بعد‌ها در این مورد گفت: «من تا به حال این کار را نکرده بودم، اما تجربه خوبی برایم بود تا آدم بهتری و به تبع خواننده بهتری شوم.»

شر

یک بار در سال ۲۰۱۳، شر به همراه مادرش در برنامه «الن» شرکت کرد. او برای معرفی آالبوم جدیدیش با نام «Holt» یکی از آهنگ هایش را به همراه مادرش خواند، اما از همان ثانیه‌های اول تماشاچیان متوجه شدند که او در حال لب خوانی ست. پس از آن برنامه، نقد‌های زیادی به شر شد، اما او به جای انکار این ماجرا، در توییتی اعتراف کرد که اجرایش پلی بک بوده است. او همچنین به بیماری مادرش اشاره کرد و گفت که او سینه پهلو کرده بود و ریه هایش مشکل داشت و همین که در آن برنامه در کنارم حضور داشت، یک دنیا می‌ارزید.»

ریتا اورا

ریتا اورا در سال ۲۰۱۸ در مراسمی که به مناسب راه پیمایی روز شکرگزاری «Macy» برگزار شد، سوتی بدی داد. او در حال خواندن بودن، اما حرکت لب‌های او با آهنگ هماهنگی نداشت. او بعد از اجرا از هوادارانش عذرخواهی کرد و گفت: «مشکل فنی ایجاد شده روی اجرای من تاثیر منفی گذاشت، اما پلی بک به دلیل محدویت‌های فنی که در مراسم رژه روز شکرگزاری وجود دارد، کاملا طبیعی ست.»

ریتا اورا و اجرای پلی بک
ریتا اورا و اجرای پلی بک


التون جان نیز در جواب ریتا اورا در توییترش نوشت: «حقیقت جالبی ست! همه ما خواننده‌ها مجبوریم که در این روز از سیستم پلی بک استفاده کنیم، زیرا سیستم صوتی توانایی تجهیزات صوتی را برای یک اجرای زنده ندارد.» ریتا اورا در نهایت ادعا کرد که جز این مورد خاص، تمام اجراهایش ۱۰۰% زنده است.

فیفتی سنت

در مراسم BET Awards سال ۲۰۰۷، فیفتی سنت هنگام اجرای آهنگ «Amusement Park» یادش رفت که جمله اول شعرش را بخواند و این در حالی بود که پلی بک صدای او را پخش کرد. در آن شرایط، به جای این که فیفتی سنت لب خوانی کند، شروع به بحث و داد و بیداد با جمعیت مقابل اش کرد.

لب خوانی فیفتی سنت در کنسرت
لب خوانی فیفتی سنت در کنسرت

او بعد‌ها ادعا کرد که یکی از هوادارانش ناگهان به جلوی او پرید و حواس اش را پرت کرد. با این حال، او هچوقت به زبان نیاورد که اجرای اش پلی بک بوده و تنها گفت که اجرایش طبق برنامه پیش نرفته است.

بریتنی اسپیرز

ملکه پاپ، بریتنی اسپیرز، بار‌ها به خاطر لب خوانی در کنسرت هایش مورد انتقاد شدید قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ او در مصاحبه‌ای با مجله رولینگ استون گفت: «این تهمت‌هایی که در مورد پلی بک اجر‌های زنده من می‌زنند، واقعا آزار دهنده است. خیلی‌ها فکر می‌کنند که من اجراهایم زنده نیست در صورتی که واقعیت چیز دیگری ست.

لب خوانی بریتنی اسپیرز در کنسرت
لب خوانی بریتنی اسپیرز در کنسرت


از آنجا که من باید هنگام خواندن، برقصم، طبیعی ست که کمی نفس کم بیاورم، از این رو کمی از سیستم پلی بک استفاده می‌کنم. در واقع اجرا‌های من ترکیبی از اجرای زنده و پلی بک است. این که من هم صدا با پلی بک می‌خوانم را کسی نمی‌بیند و این واقعا برای من آزاردهنده است.»

ویکتوریا بکهام

حال که ویکتوریا بکهام از گروه «اسپایس گرلز» جدا شده، خیلی راحت‌تر در مورد اجراهایش صحبت می‌کند. به عنوان مثال او در مصاحبه در سال ۲۰۱۶ اعتراف کرد که گاهی میکروفون اش، برای این که صدای خواننده‌های دیگر شنیده شود، خاموش می‌شد: «من ناگهان می‌دیدم که صدایم قطع شده، اما مجبور بودم که به خواندم ادامه دهم و پس از این که میکروفون دوباره وصل می‌شد با خودم می‌گفتم که خداروشکر.»

ویکتوریا بکهام
ویکتوریا بکهام


اما ملانی براون، یکی دیگر از اعضای این گروه، در جواب ویکتوریا گفت: «ای کاش که میکروفون خاموش می‌شد، اما چنین نبود. همه اجرا‌های ما زنده بود. ما تمام مراحل کار را از ضبط صدا گرفته تا اجرای آن، به طور زنده انجام می‌دادیم. واقعا نمی‌دانم. شاید خود ویکتوریا از مسئولین می‌خواست که صدای او را قطع کنند.»


بیشتر بدانید : سوتی وحشتناک حمید هیراد در کنسرت! + فیلم

بیشتر بدانید : پلی‌بک مسعود صابری و عذرخواهی رامبد جوان! + عکس و فیلم

بیشتر بدانید : بیوگرافی جاستین بیبر: تمام زندگی و دیدگاه های وی + تصاویر

بیشتر بدانید : حرکت سیاسی و طنزآمیز کیتی پری در جدیدترین کنسرتش + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل