ماجرای سرقت ادبی بنیامین و شکایت شهیار قنبری و فحاشی طرفداران متعصب
بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توییتر خود نوشت شهیار قنبری از بنیامین بهادری شکایت کرده است

شهیار قنبری از بنیامین بهادری شکایت کرد/ سرقت ادبی و جعل نت موسیقای

اجرای ترانه کودکانه اثر مشترک اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری در برناه دورهمی مهران مدیری از سوی بنیامین! با تغییراتی که خواننده در متن این ترانه تاریخی موسیقی پاپ ایران انجام داده بود با واکنش های مختلفی رو به رو شد.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی نوشت: با شهیار قنبری در گپی کوتاه درباره صحت خبر شکایتش از بنیامین پرسیدم و ایشان ضمن تائید خبر شکایت از بنیامین در ایران، برایم نوشتند:

"بله، از ایشان شکایت کرده ام. داستان تجاوزی از این دست باید به آخر برسد. چهل سال است که کارنامه ی مرا تکه تکه می کنند ، از آوازخوان تا تصنیف فروش. تا همه با هم قانون مند نشویم به جایی نمی رسیم"

گفتنی است که بنیامین بهادری یک اجرای جعلی از ترانه "بوی عیدی بوی توپ" که بر اساس ترانه‌ای از شهیار قنبری و آهنگسازی اسفندیار منفردزاده بوده است را در برنامه دورهمی داشته است و ترانه را به شدت دستکاری کرده و عباراتی فاقد ارزش ادبی را در متن ترانه جایگزین نموده است. مثلا "بوی تند تپش قلب من" به جای بوی تند ماهی دودی وسط سفره نو"

که این مساله بدون رضایت صاحبان اثر که شامل ترانه سرا، آهنگساز و خانواده خواننده فقید ایرانی "فرهاد مهراد" بوده است؛ که با واکنش تند این افراد مواجه شده است. از سوی دیگر طرفداران متعصب بنیامین بهادری به صفحه این اساتید پیشکسوت رفته و با فحاشی و جملات توهین آمیز، به این دو پیشکسوت هنر ایران توهین‌های شدیدی کرده‌اند.

عده‌ای دیگر که اطلاع چندانی از قانون کپی‌رایت و خاطره مردم با آهنگ مشهور "بوی عیدی بوی توپ" نداشته‌اند نیز با این جریان توهین‌آمیز همسو شدند.


بیشتر بدانید : حمله شهیار قنبری به بنیامین و مهران مدیری: شعر من اسباب بازی نیست! + عکس

بیشتر بدانید : شهریار قنبری، ترانه سرایی که شعر نفس کشیدن تنها کارش بود

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: titrebartar.com