درخواست لغو پخش سریالی با بازی ستاره اسکندری!! + علت و توضیحات
برخی از مخاطبان از مسئولان سازمان صداوسیما درخواست دارند مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش» با یازی ستاره اسکندری را به روی آنتن نبرد

اعتراض به پخش سریال «ترور خاموش»

به تازگی موضوعی تحت عنوان درخواست لغو پخش سریال «ترور خاموش» به دلیل کشف حجاب هنرپیشه‌های مجموعه مطرح شده است.

در همین رابطه تلاش بسیاری داشتیم تا با مدیران مربوط به این موضوع در سازمان صداوسیما گفت وگو کرده و کسب تکلیف کنیم اما دستمان به مدیران رده اول که تصمیم گیرنده در چنین مواردی هستند نرسید و با چند نفر از مدیران رده های بعدی هم که خواستیم گفت و گو کنیم از گفت وگو امتناع کردند. در نهایت با محمدصادق کوشکی، فعال رسانه‌ای گفت‌وگو کردیم و از او خواستیم تا پیشنهادات خود را درباره چنین مواردی عنوان کند که در این باره گفت: کسی که به عنوان بازیگر در فضای سینما و تلویزیون مطرح می‌شود، خواسته و ناخواسته به الگوی نسل جوان و جامعه تبدیل می‌شود و هر کنش و واکنش و رفتاری که دارد، ناخواسته الگوی جامعه و جاری می‌شود. اصطلاحا بازیگران جزو گروه‌های مرجع اجتماعی در جهان مدرن هستند و چه بخواهیم و چه نخواهیم این افراد مشهور و محبوب شده و در جامعه مورد استناد نسل جوان قرار می‌گیرند.

سریال ستاره اسکندری,سریال ترور خاموش,سریال جدید ستاره اسکندری
پشت صحنه سریال «ترور خاموش»


او ادامه داد: پس باید این افراد حداقل قوانین کشور را محترم بشمارند و به فرهنگ و اعتقادات و باورهای جامعه احترام بگذارند. اگر این افراد در زندگی شخصی و خلوت خود هر کار دیگری می‌کنند موضوع دیگری است اما تا آن جایی که که به جامعه عرضه می‌شود مانند اینکه به سفر خارجی می‌روند و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند دیگر زندگی خصوصی نیست، زندگی خصوصی تا جایی است که فقط خودشان مطلع هستند و جامعه دیگر در جریان نیست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: خانمی آن طرف دنیا کشف حجاب کرده و یا یک آقایی آن طرف دنیا مشروب می‌خورد و در صفحه مجازی خود می‌گذارد این دیگر زندگی شخصی به حساب نمی آید چون عمومی است و گذاشته تا همه ببینند به همین خاطر باید یک قاعده و قانونی داشته باشیم که افرادی که جزو این دسته هستند یعنی بازیگران و افرادی که جزو گروه مرجع جامعه و الگو برای نسل جوان هستند اول اینکه قانون شکن نباشند دوم که مربوط به قانون شکنی هم نباشند.

سریال ستاره اسکندری,سریال ترور خاموش,سریال جدید ستاره اسکندری
پریوش نظریه در مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش»

او ادامه داد: مباحث خصوصی هر فرد متعلق به خداوند عالم است که ما کاری با آن نداریم اما اگر کسی در ملاء عام این چنین باشد، اصلاً نباید پروانه بازیگری و مجوز بازیگری داشته باشد ما نمی‌توانیم بگوییم که در کشور اسلامی هستیم ولی هر کسی بازیگر سینما و تلویزیون باشد و در جامعه خلاف اخلاق و قانون و رفتار کند آن هم طوری که منجر به قانون‌شکنی از تلویزیون جمهوری اسلامی یا سینمای جمهوری اسلامی شود.

کوشی گفت: البته این مشکل یک راه ساده دارد. تلویزیون جمهوری اسلامی می‌تواند از بازیگران حرفه‌ای تعهد بگیرد که اگر در این بازه زمانی رفتار خارج از عرفی از آنها علنی شد، تلویزیون بتواند از آنها خسارت بگیرد و با این تعهد از آنها استفاده کند. اگر این طرح وجود داشته باشد چارچوبی شکل می‌گیرد. چون صداوسیما متعلق به کشور است و وظیفه دارد که از قانون و فرهنگ و اعتقادات کشور دفاع کند و نمی‌تواند مروج رفتارهای‌ خلاف سایر بازیگران باشد که در تلویزیون داد و ستد می‌کنند ولی در بیرون عکس‌های برهنه را به نمایش می‌گذارند.

او با بیان اینکه اگر چنین تعهدی از بازیگران گرفته شود، ممکن است ۱۰ بازیگر نیایند بازی کنند که بهتر است، تصریح کرد:

ما صدها بازیگر جوان و با استعداد داریم که حاضرند به قانون احترام بگذارند و این تعهد را بدهند که در چارچوب اسلامی رفتار می‌کنند و اگر خدای نکرده این تعهد را نقض کردند طبق قانون مورد مواخذه و پیگیری قرار بگیرند. اما یک سوی دیگر ماجرا نیز این است که صدا و سیما متاسفانه تمایل جدی دارد که با همین افراد مسئله دار کار کند. من یک سوال می‌کنم. یک خانمی آمد چادر را انتخاب کرد. از وقتی که ایشان چادر را انتخاب کرد، من دیگر ندیدم در تلویزیون نقشی به ایشان داده شود. چرا؟ و مگر کم داریم زنان بازیگری که در تئاترهای شهرستان و یا در فیلم‌های شهرستان بازی می‌کنند و افرادی هستند که به قانون احترام می‌گذارند و فرهنگ جامعه برایشان مهم است. چرا آنها نباید بازی کنند؟ همین چند بازیگر هنجار شکن مدام باید بازی کنند؟ اصلا چرا همه در تهران باید متمرکز باشند؟

سریال ستاره اسکندری,سریال ترور خاموش,سریال جدید ستاره اسکندری
ستاره اسکندری در سریال تلویزیونی «ترور خاموش»


این استاد دانشگاه متذکر شد: موضوع دیگر این این است که مگر تلویزیون و مدیران صدا و سیما نمی‌دانند که برخی بازیگران قبلا هم کشف حجاب کرده‌اند؟ و این دفعه اولشان نیست. مسئولین صدا و سیما نمی‌دانند که امثال این افراد در فضای مجازی چه می‌کنند؟ و چه تصاویری از خود به نمایش می‌گذارند؟ ضمن اینکه برای ما تعریف شرعی حجاب موضوع و مهم است و همان برای ما ملاک است نه تعبیر خیابانی آن. اگر بخواهیم تعریف شرعی را ملاک قرار بدهیم اتفاق دیگری می‌افتد. همانطور که تلویزیون تا به حال سریال‌های دیگر هم ساخته و پیش از این در نیمه راه از پخش آنها منصرف شده، می‌تواند درباره این سریال‌ها هم تصمیم بگیرد و قسمت‌هایی را پخش نکند. مگر پول آن سریال‌ها را چه کسی داده است؟ صداوسیما به دور ریختن پول مردم عادت دارد مگر سریال‌هایی که پخش می‌شود چقدر سبک زندگی دینی و انقلابی را به نمایش می‌گذارد؟ عموما سریال‌های تلویزیون دور ریختنی‌ هستند، پخش نشوند بهتر است و مردم ببینند بدآموزی دارد.

سریال ستاره اسکندری,سریال ترور خاموش,سریال جدید ستاره اسکندری
سعید راد در سریال «ترور خاموش»


او در پایان گفت: این سریال‌ها هرچه پخش نشود بهتر است. صداوسیما انگار تعهد داده است که پول بیت‌المال را به بدترین شکل بین آدم‌هایی تقسیم کند. به شما می‌گوید پول ندارم؟ چرا پولش را نمی‌دهد سریال سلمان بسازد ولی برای ساخت چنین خزعبلاتی پول دارد؟

درباره سریال «ترور خاموش»

«ترور خاموش» تازه ترین ساخته احمد معظمی است که به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری در ۳۱ قسمت تهیه و تولید شده است. این سریال که یکی از پر بازیگرترین مجموعه های چند سال اخیر تلویزیون است، با دست گذاشتن روی چند پرونده واقعی یکی از بزرگترین و حساس ترین موضوعات امنیتی کشور در زمینه قاچاق مواد مخدر و انسان که تاکنون رسانه ای نشده را به تصویر کشیده است.

حسین تراب نژاد همراه با هومان فاضل فیلمنامه این سریال را نوشته اند.

بازیگران سریال «ترور خاموش»

  •  سعید راد
  • پریوش نظریه
  • پرویز فلاحی پور
  • ستاره اسکندری
  • رضا مولایی، جلال فاطمی
  • حمید عطایی، امیرمحمد زند
  • شایسته ایرانی
  • سامیه لک
  • مهدخت مولایی
  • مریم بوبانی، صفا آقاجانی
  • نازنین فراهانی
  • رویا میرعلمی
  • حمید شریف‌ زاده
  • سمیرا حسینی
  • سپیده خداوردی
  • آوا دارویت 
  • هادی نوری


بیشتر بدانید : ماجرای فیلم لو رفته کشف حجاب ستاره اسکندری در ترکیه + عکس

بیشتر بدانید : واکنش معنادار ستاره اسکندری در برابر ویدئوی منتشر شده

بیشتر بدانید : فرق ستاره اسکندری با آزاده نامداری چیست؟

بیشتر بدانید : اولین حضور ستاره اسکندری در یک مراسم بعد از حاشیه های اخیر + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir