كارشناسان می‌گویند در آثار لوپز هرناندز، ماده با فكر و روح در هم آمیخته است و این، ویژگی مشترك گروه هنرمندان...

 


شهر "آویلا" در اسپانیا، این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار تجسمی "خولیو لوپز هرناندز" یكی از هنرمندان برجسته این كشور اروپایی در عرصه مجسمه‌سازی است. این نمایشگاه در مجموع 30 اثر از مجسمه ها و 4 طرح از آثار این هنرمند 78 ساله اسپانیایی را در معرض دید علاقمندان گذاشته است. تصاویری از این نمایشگاه را می‌بینید.
 

هرناندز متولد 1930 در مادرید است و از دهه 1960 تاكنون آثار ارزنده در عرصه هنرهای تجسمی آفریده و نمایشگاههای متعددی را در داخل و خارج از اسپانیا برگزار كرده است. در تصویر، او را در حال نشان دادن كتابچه‌ای از آثارش می‌بینید. 

به عقیده كارشناسان، آثار او برگرفته از نوعی "رئالیسم تجسمی" است و از ویژگیهای مكتب مادرید تبعیت می‌كند. تصویر: دستان هنرمند 

آثار نمایشگاه هرناندز در آویلا كه تا 16 نوامبر – 26 آبان - برپاست، متعلق به دوره‌های مختلف كار او به عنوان یك مجسمه‌ساز و ثمره یك عمر زندگی هنری است.
كارشناسان می‌گویند در آثار لوپز هرناندز، ماده با فكر و روح در هم آمیخته است و این، ویژگی مشترك گروه هنرمندان رئالیست اسپانیایی است. 
 
هرناندز كه فرزند خانواده ای جواهرساز است، یكی از بهترین مجسمه‌سازان اسپانیا به شمار می‌رود. او در دانشگاه تدریس می‌كند.
 
 
واقعگرایی هنر هرناندز را می‌توان در چهره كارگری در حال استراحت به وضوح رویت كرد.
 
 
"ورق آلبوم"، "مسافت"، "تدبیر"، "مردی از جنوب"، "لوییس، عكاس" ،‌"آرزو" و "كارمند" از جمله آثار معروف هرناندز است.
 
مجسمه یك زن روستایی در اسپانیا با چشمانی معیوب.
 
 
بحران تفكر و معنویت
 
 
مجسمه "شهردار" (بالا) كه هرناندز را در كنار آن می‌بینید، یكی از بامعناترین آثار او است كه مرد مسنی را با عینكهایی در دست، كفشهای خانگی و دارای شخصیتی ویژه نشان می‌دهد.
 
به عقیده هرناندز، هنر كنونی در حال نبرد علیه تبدیل شدن به كالای تجاری است. نمایشگاه آثار هرناندز در كاخ "سررانوس" شهر آویلا برپا است.
 
 
مطالب مرتبط:
مجسمه های بسیار زیبا و متفاوت!!!
مصاحبه با دو هو شو مجسمه ساز متفاوت
 
 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: جام جم آنلاين