عکس‌های اسید پاشی بر دختر و مادر کرمانی در مجله «تایم‌»
عکاس جوان و برنده جایزه شید: نمی‌خواهم هیچ وقت چنین اتفاق‌هایی بیافتد و آدمی فکر کند که می‌تواند صورت کسی را با اسید از بین ببرد.
 
این هنرمند عکاس که هفته گذشته با مجموعه عکس «بابا اسید ریخت» به عنوان برگزیده سومین جایزه عکس شید(جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) شناخته شده بود، گفت: بعد از نمایش عکس‌های این مجموعه در گالری محسن، ادیتور نشریه تایم در تماسی درخواست انتشار عکس‌های«بابا اسید ریخت» را در سایت آنلاین تایم مطرح کرد و در کنار آن هم این مجموعه در شش صفحه از مجله تایم به صورت مستقل به چاپ رسید.

او با اشاره به استقبال مخاطبان تایم از این عکس‌ها ،بیان کرد: دقیقا چهار ساعت بعد از انتشار خبر و عکس‌ها، ایمیلی به دستم رسید که مخاطبان این مجموعه از سراسر دنیا تماس‌های مکرری برای حمایت و کمک به این مادر و دختر قربانی حادثه اسیدپاشی دارند و نشریه تایم نیز به دنبال راهکاری بود تا این کمک‌ها عملی شود.


نسایی که عکاس روزنامه ایران است و مجموعه «بابا اسید ریخت» او تنها در جایزه عکس شید و مجله تایمز به نمایش درآمده است، درباره کلیت این آثار توضیح داد: از اردیبهشت ماه سال 91 عکاسی از این مادر و دختر کرمانی را که قربانی حادثه اسیدپاشی توسط پدر خانواده شده بودند، شروع کردم و تا یک ماه پیش عکاسی این مجموعه ادامه داشت تا نهایتا حدود 22 قطعه عکس و یک مولتی مدیا از آن ساخته شد.

نسایی در همین رابطه توضیح داد: نگاه آسیب‌شناسانه با توجه به روحیات این افراد و زندگی آن‌ها که همراه با تنهایی و غربت در تهران و حتی شهر و محل زندگی‌شان است، در این عکس‌ها مورد نظرم بود.

ابوالفضل نسایی که آخرین جمعه دی ماه در مراسم اختتامیه سومین جایزه عکس شید جایزه خود را به رعنا، دختر بچه قربانی اسیدپاشی اهدا کرده بود، عنوان کرد: هدف از عکاسی این مجموعه کمک کردن به این آدم‌هاست و از سوی دیگر هم نمی‌خواهم هیچ وقت چنین اتفاق‌هایی بیافتد و آدمی فکر کند که می‌تواند صورت کسی را با اسید از بین ببرد.

 ابوالفضل نسایی همچنین در بخش استعدادهای جوان زیر سی سال شید نیز تقدیر شد. 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com



 مطالب پیشنهادی:
عکسی متفاوت از کودکی هانیه توسلی و خواهرش
روانشناسی یک خانواده بدبخت در فیلم «من مادر هستم»
ارشاد دادن مجوز به آلبوم «حبیب» را تکذیب کرد!
«میترا حجار» سوار بر ترک موتور «محمدرضا فروتن»
«گلیشفته فراهانی» و «بهروز وثوقی» هم بازی در تئاتر، هم بند در امریکا!