از اجرای بی‎نظیر صابر ابر در نمایشگاه چیدمان شگفت زده شوید!
در این گزارش، نمایشگاه چیدمان صابر ابر و پانته آ پناهی که در سال 94 برگزار شد را مرور خواهیم کرد

صابر ابر و نمایشگاه "از مردم استمداد می کنم"

نمایشگاه چیدمان با عنوان "از مردم استمداد می کنم" با اجرای صابر ابر و پانته آ پناهی ها برگزار شده است . این نمایشگاه در گالری محسن به صورت خصوصی افتتاح شد. این نمایشگاه شامل تابلوها و آگهی هایی از افراد گمشده دهه 40 است و همچنین در کنار اینها ، اشیا و وسایلی قدیمی از آن افراد گمشده به همراه توضیح مختصری در باب آنها آورده شده . اشیایی مثل : گوشواره ، دوربین ، ساعت و ...


پانته آ پناهی ها در نمایشگاه چیدمانپانته آ پناهی ها در نمایشگاه چیدمان

در قسمتی از این نمایشگاه فیلمی با مدت زمانی 2 دقیقه و 30 ثانیه به کارگردانی صابر ابر و با بازی او و پانته‌ آ پناهی ها نمایش داده می شود که همسو با اهداف این گالری ، که انتظار را تداعی می کند ، است.

در طبقه بالای این گالری پرفورمنسی از صابر ابر و پانته‌ آ پناهی ها که در دو اتاق شیشه ای مجزا قرار گرفته اند ، اجرا می شود. که اجزای صحنه ، تداعی کننده اتاق و وسایل اولیه‌ و ساده ای برای زندگی در یک خانه است. در این پرفورمنس صابر ابر و پانته آ پناهی ها نقش کسی که عزیزش را گم کرده و در انتظار او است را بازی می کنند.


صابر ابر و پانته آ پناهی ها در نمایشگاه چیدمانصابر ابر و پانته آ پناهی ها در نمایشگاه چیدمان

این نمایش کوچک با موسیقی های دلنواز قدیمی همراه است . در حین این پرفورمنس هر کدام از بازیگر ها کنش ها و واکنش های حسی را با تماشاگران برقرار  می کنند. به طوری که هر کدام از بازدید کنندگان درگیر نقش می شوند و حس انتظار و گمشدگی یا گم کردگی در آنها بیدار می شود.


اتیلا پسیانی در نمایشگاه چیدمانآتیلا پسیانی در نمایشگاه چیدمان

مفهوم این نمایش گمشدگی و گم کردگی افراد در طول دوران های مختلف است. امین دوایی گردآورنده و احسان رسول اف تهیه کننده این نمایشگاه هستند.


تابلوهای گمشدگان در نمایشگاه چیدمان صابر ابرتابلوهای گمشدگان در نمایشگاه چیدمان صابر ابر

 

صابر ابر درباره این نمایشگاه در صفحه شخصی اش نوشت :

ما همه گم شده ایم

روزی جایی

دور یا نزدیک

این نمایشگاه را تقدیم می کنم به همه کسانی که گم شده اند و با تشکر از کسانی که با هنرشان به گمشدگان پرداخته اند.

ورود برای عموم آزاد است.


نمایی از یکی از تابلوهای صابر ابرنمایی از یکی از تابلوهای صابر ابر

 

هنرمندانی که در افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کردند عبارتند از : آتیلا پسیانی، جواد مجابی، هومن سیدی، حبیب رضایی، طناز طباطبایی، محمدرضا غفاری و دیگر هنرمندان .

این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 17 تا 22 و در روزهای افتتاحیه و اختتامیه یعنی روز جمعه9  مرداد و  16 مرداد از 10 الی 22 در گالری محسن واقع در بزرگراه مدرس، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا شرقی، شماره 42 دایر است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ