خلق یک تابلوی هجده متری برای ثبت درد
بهنام نوروزی هنرمند تئاتر در اقدامی به منظور حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه، طی حدود ۲ ماه حضور در مناطق مختلف این استان، تابلویی نقاشی به طول ۱۸ متر را بر اساس زندگی زلزله زدگان، کشید.

نقاشی ۱۸ متری از زندگی مردم زلزله زده کشیده شد/ زندگی در ۷ پرده

بهنام نوروزی فعال عرصه تئاتر و سینما درباره دغدغه خود برای حمایت از مردم زلزله زده استان کرمانشاه گفت:

دغدغه ام این بود که کاری انجام دهم تا کمکی باشد به مردم زلزله زده استان کرمانشاه. با وجود اینکه فعالیت من در حوزه سینما و تئاتر است اما فکر کردم که ساخت فیلم یا اجرای نمایش با توجه به شرایط روحی مردم زلزله زده مناطق مختلف استان کرمانشاه، اقدام مناسبی نیست، از این رو تصمیم گرفتم تا یک تابلوی نقاشی بکشم.


وی که همواره فعالیت در عرصه نقاشی را به صورت شخصی انجام می داده، توضیح داد:

پولی را فراهم کردم و بعد از جستجوی بسیار، یک بوم ۱۸ متری مخصوص نقاشی خریداری و مقدری رنگ اکریلیک هم تهیه کردم. با این وسایل به استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده آن استان سفر کردم.

نوروزی اظهار کرد:
در ارتباط با مردم مناطق زلزله زده شروع به نقاشی روی این بوم ۱۸ متری کردم و حدود ۲ ماه این سفر و کار طول کشید. در آخرین روستایی که حضور داشتم و نقاشی را تکمیل می کردم، ساکنان روستا دور من جمع شده بودند و طی صحبت های آن ها متوجه شدم که تابلوی مدنظر در ۷ پرده کشیده شده و این برای خودم نیز جالب بود.


این هنرمند تئاتر با بیان اینکه تابلوی نقاشی ۱۸ متری با کمک روستاییان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کشیده شد، افزود:

روستاییان خیلی از من استقبال می کردند و در بخش هایی از این سفر، تصاویری هم از روستاییان و احساسات آن ها ضبط کردم. در شهر کرمانشاه هم نمایشگاهی را برپا کردم و این تابلو را در معرض دید همگان قرار دادم که مورد استقبال قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه تابلوی مدنظر فیگوراتیو نیست و به صورت آبستره کشیده شده است، گفت:

در حال حاضر عکس هایی از این تابلوی ۱۸ متری را به دلیل اینکه فضای مناسب برای نصب آن در اختیار نداشتم، در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در معرض دید علاقه مندان گذاشته ام. این عکس ها به شکل ها و طرح های مختلف چاپ و قاب شده اند و قصدم این است که صرف نظر از هزینه چاپ، مبالغی که از فروش این تابلوها به دست می آید، صرف مردم زلزله زده استان کرمانشاه شود.


نوروزی درباره اینکه آیا تابلوی ۱۸ متری کشیده شده نیز برای حمایت از مردم زلزله زده استان کرمانشاه به فروش می رسد یا نه، یادآور شد:

فروش تابلوی کشیده شده نیازمند همکاری کارشناسان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و نقاشی است تا برای فروش مناسب این تابلو در حراجی های داخلی یا خارجی اقدام شود.

بهنام نوروزی فعالیت حرفه ای خود در عرصه تئاتر را سال ۷۶ و با نمایش «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی زنده یاد حسین پناهی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com