جنجال حضور چند وزیر زن در کنسرت جنیفر لوپز! عکس
حضور چند وزیر زن مصری در کنسرت جنیفر لوپز حاشیه هایی را به همراه داشته است

عصبانیت از لباس سفید وزرا در کنسرت جنیفر لوپز

به دنبال شرکت سه وزیر زن مصری در کنسرت جنیفر لوپز که در شهر «العلمین» در غرب مصر عصر روز جمعه برگزار شد، موجی از خشم و جنجال در فضای مجازی این کشور به راه افتاد؛ شمار زیادی از کاربران فضای مجازی، حمله تندی به وزیر تعاون اجتماعی خانم «غادة والی»، وزیر سرمایه گذاری و تعاون بین المللی خانم «سحر نصر» و وزیر برنامه ریزی، پیگیری و اصلاحات اداری خانم «هالة السعید» داشتند.

مردم مصر عصبانی اند، چون مشارکت این سه وزیر زن، فقط چند روز پس از انفجار‌های اتفاق می‌افتد که روبروی مرکز سرطان شناسی در وسط قاهره پایتخت مصر رخ داد و در آن ۲۰ تن کشته و ۴۷ تن زخمی شدند.

مصری‌ها بین لباس‌های سفید وزرای زن در کنسرت جنیفر لوپز و حوادث تروریستی مرکز «انکولوژی» و همچنین آغاز حرکت حجاج به سوی کوه عرفات در مناسک حج که با لباس‌های سفید صورت می‌گیرد، ربط دادند و لباس سفید وزاری زن را کوتاهی و عدم مسئولیّت پذیری در قبال حوادث انفجاری و هم بی احترامی به مناسک حج قلمداد کردند که با کنسرت جنیفر لوپز در مصر همزمان شده است.

از سوی دیگر سخنگویان این وزرا که نخواستند نامشان افشا شود، حمله در فضای مجازی را تلاش برای سرپوش گذاشتن به موفقیت‌های دولت توصیف کردند که از سوی گروه‌های وابسته به مخالفان از جمله اخوان المسلمین در فضای مجازی به راه انداخته شده است.

آن‌ها می‌گویند این کنسرت پیامی به جهان است که نشان می‌دهد مصر سرزمینی امن و پاسخ صریحی به تلاش گروه‌های افراطی است و حضور مسئولان دولتی موضوع مهمی است که اهمیت کنسرت را در ترویج گردشگری بیان می‌دارد و موفقیت مصر را در همه سطوح منعکس می‌کند.

این انتقادات چند دقیقه پس از آن اوج گرفت که «سحر نصر» وزیر سرمایه گذاری و همکاری بین المللی در پیج شخصی اش در اینستاگرام عکس خود و چند نفر دیگر را در کنسرت جنیفر با لباس‌های سفید منتشر کرد.


جنجال حضور  در کنسرت جنیفر لوپز

جنجال حضور  در کنسرت جنیفر لوپز

نماینده سندیکای روزنامه نگاران مصر، جمال عبدالرحیم، این اتفاق را به استهزا گرفت و نوشت: با وجود اینکه من از حکومت فعلی بار‌ها انتقاد کرده ام، حضور برخی وزرا در مراسم ترحیم شهدای فاجعه مرکز سرطان شناسی، در منطقه جدید «العلمین» که در آن جنیفر لوپز ستاره جهانی حضور داشت، باعث شد تا تصمیم بگیرم از دولت مصر به خاطر همه انتقاداتم عذرخواهی کنم؛ معذرت دولت مصر!

نماینده مرکز عربی پژوهش‌های سیاسی و استراتژی مصر گفت: شرایط اقتصادی در مصر به دلیل تحمل آثار اصلاحات اقتصادی سخت است، در حالی که دولت مصر از مردم ریاضت کشیدن اقتصادی طلب می‌کند، وزرای آن در جشن‌های پر زرق و برق شرکت می‌کنند و خشم مردم را برمی انگیزند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir