اغلب اوقات در فصول بارانی سال نمی توان بارش را پیش بینی کرد و اگر این پیش بینی نیز درست صورت بگیرد در بسیاری از مواقع همراه داشتن چتر را فراموش می کنیم و زیر باران های ناگهانی خیس می شویم...

اغلب اوقات در فصول بارانی سال نمی توان بارش را پیش بینی کرد و اگر این پیش بینی نیز درست صورت بگیرد در بسیاری از مواقع همراه داشتن چتر را فراموش می کنیم و زیر باران های ناگهانی خیس می شویم.
مبتکر روسی طرحی ارائه کرده است که بر اساس آن دیگر نیازی به پیش بینی آب و هوا و یا همراه بردن چتر نیست. میخائیل بلیاوف "لامپ چتری" ساخته است که در واقع تیرچراغ برقی است که چتر حساس به باران دارد.
این لامپ چتر، یک تیرچراغ برق معمولی و استاندارد مجهز به یک چتر است. درون این تیر، یک موتور برق قرار گرفته که در صورت نیاز چتر را باز و بسته می کند. حسگرها در صورت بارش باران، چتر را باز و برای عابران پیاده سرپناهی در باران ایجاد می کنند.


علاوه بر حسگرهای باران، یک حسگر چرخش 360 درجه بر روی لامپ فایبرگلاس قرار داده شده تا مشخص کند آیا کسی در باران از این لامپ چتر استفاده می کند یا خیر. درصورتی که هنگام باران کسی از این چتر استفاده نکند، پس از سه دقیقه چتر خود به خود بسته می شود.
وی که ایده خود را از خیس شدن مردم در زیر باران گرفته است، افزود: افرادی را در خیابانها می بینیم که سعی می کنند در سایه یک تیرچراغ برق از باران در امان بمانند.


قطر این چتر 2/2 متر و فاصله آن تا زمین دو متر است و فضای کافی زیر آن برای در امان ماندن چندین نفر از باران وجود دارد. اگرچه این مبتکر هنوز قصدی برای تولید انبوه لامپ – چتر خود ندارد اما می گوید این طرح امکان استفاده در خیابانهای پرتردد شهر را دارد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
انتخاب زیباترین دختر عراقی! + عکس
یه روز یه ترک و یه رشتی و یه اصفهانی ...!!
تاثیر خواب خوب بر زیبایی!! + عکس