اچ دی ام ای HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است که معنای آن “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد...

اچ دی ام ای HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است که معنای آن “رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا” می باشد. این رابط می تواند اطلاعات صوتی و تصویری را به صورت غیر فشرده از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر ارسال می کند. البته هم دستگاه فرستنده باید قابلیت ارسال اطلاعات به صورت غیر فشرده را داشته باشد و هم دستگاه گیرنده بتواند آن را دریافت کند. این عدم فشرده سازی باعث افزایش کیفیت نمایش تصاویر می شود. دستگاههای فرستنده می توانند دی وی دی پلیرها، بلوری پلیرها، دوربین های اچ دی، کنسول های بازی و … باشند. در واقع دستگاههایی که پورت اچ دی ام ای دارند را اچ دی HD یا فول اچ دی Full HD می گویند.

در رابط های ویدیوئی قبلی، همیشه کابل های صدا جدا بودند، اما در اچ دی ام ای با آن پهنای باند وسیع دیگر نیازی به کابل صدا نیست. اچ دی ام ای به غیر از کانال های ویدیوئی با داشتن ۸ کانال مجزا برای انتقال صدای غیر فشرده، نیاز کاربر از چند کابل را رفع می کند. با وجود رابط HDMI تنها یک پورت و یک کابل می تواند تمام انتقال های صوتی و تصویری را انجام دهد.
اچ دی ام ای HDMI از فرمت های استاندارد ویدیوئی، ویدیوهای با کیفیت و اچ دی پشتیبانی می کند. از سال ۲۰۰۵ به بعد تلویزیون های جدید با ورودی اچ دی ام ای ساخته و عرضه می شدند. همیشه کارشناسان می گویند که تلویزیون هایی بخرید که بیش از یک پورت اچ دی ام ای دارند، چرا که شاید شما بخواهید بیش از یک وسیله با خروجی اچ دی به تلویزیونتان وصل کنید، هرچه پورت اچ دی ام ای بیشتر، بهتر.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: elmology.ir

مطالب جالب دیگر:
عکس: محمدرضا گلزار در استخرش منزل در حال شنا!!
فستیوال راه پیمایی دختران و پسران مرده! + عکس
دو عکس از دختری که فرهاد مجیدی بخاطر او استقلال را ترک کرد!