اگر یکبار دیگر که در مکان عمومی مثل مترو و اتوبوس بوی بدن دیگران شما را آزار داد...

اگر یکبار دیگر که در مکان عمومی مثل مترو و اتوبوس بوی بدن دیگران شما را آزار داد عصبانی نشوید، چون به زودی شیوه کاملا جدیدی برای مقابله با بوی بدن به بازار خواهد آمد!
آبنبات‌هایی که پس از خوردن آن رایحه خوشبویی را از تمام منفذهای پوست بدن متصاعد می‌کند. هر دانه از این آبنبات‌ها که از اوایل سال آینده در آمریکا و انگلیس وارد بازار خواهند شد می‌تواند بدن یک انسان بالغ ۶۰ کیلویی را به مدت شش ساعت در عطر گل رز بپوشاند.
شرکت آمریکایی سازنده این آبنبات‌های عطرافشان می‌گوید که خوردن آن کاملا بی‌ضرر است و روش تاثیرگذاری آن بر بدن دقیقا شبیه سیر است. این آبنبات‌ها نیز مثل گیاه سیر ترکیبی دارند که بدن انسان به راحتی می‌تواند آنها را تجزیه کند و به همین خاطر بوی نهفته در این ترکیب‌ها از طریق منافذ پوست متصاعد می‌شود.
ماده اصلی موجود در این آبنبات‌ها «گرانیول» نام دارد که در گیاهانی شبیه گل رز، بنفشه و وانیل یافت می‌شود. با مکیدن و خوردن این آبنبات‌ها که در ضمن حاوی شکر نیستند ظاهراً بدن ما به یک بطری عطرافشان بدل می‌شود!

گاردین نیز در این زمینه می نویسد: آبنبات‌های عطرافشان بخش جدیدی از صنعت عطرسازی است که در اشکال دیگر در حال توسعه است. یک شرکت هلندی نیز در حال کار روی عطری نوشیدنی است که بیشتر شبیه یک محصول آرایشی است.
این شرکت قرار است کپسول‌هایی تولید کند که به گفته مسئولان این پروژه هر فردی با خوردن آن از طریق عرق کردن «یک رایحه کاملا طبیعی و خوشبو» تولید خواهد کرد. آنها امیدوارند که این محصول را طی سه تا پنج سال آینده وارد بازار کنند.
ساخت عطرهای خوردنی و گواردنی البته موضوع تازه‌ای نیست. پژوهشگران ژاپنی اولین کسانی بودند که متوجه شدند بین خوردن «گرانیول» و بوی خوب ارتباطی وجود دارد.
چندین سال پیش این محصول به شکل آدامس‌های گیاهی که می‌بایست آنها را به مدت یک تا دو ساعت جوید وارد بازار شد. شاید همین نکته جویدن طولانی‌مدت و یا بازاریابی غلط برای این محصول باعث شد که در نهایت موفقیتی کسب نکند.
گاردین در پایان می‌نویسد که همه رابطه بوی بدن با نوع مواد خوراکی که هر فرد یا ملتی مصرف می‌کند را می‌دانند. علاوه بر سیر و یا پیاز، انواع و اقسام سبزیجات و گیاهان معطر که در رژیم غذایی هر فرد یا ملتی به وفور مصرف می‌شوند به مرور روی رایحه و بوی طبیعی بدن این افراد تاثیر می‌گذارند.
به همین خاطر است که گاهی در شهرهای بزرگ که افرادی از ملل و اقوام گوناگون زندگی می‌کنند بوی بدن برخی شدیدتر یا تندتر به مشام می‌رسد و البته دلیل آن تفاوت در عناصر تشکیل‌دهنده رژیم غذایی است.
چندی پیش پژوهشگران در جمهوری چک دریافتند که مردانی که گوشت قرمز زیادی مصرف می‌کنند معمولا بوی بدن شدیدتری دارند. به همین خاطر حداقل در میان نسل جوان‌تر خانم‌ها معمولا بوی بدن مردهای گیاهخوار جذاب‌تر تلقی می‌شود!

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: shafaf.ir

مطالب جالب دیگر:

تصاویر جدید از جنیفر لوپز در انگلستان!
یک زن کاملا برهنه در مترو!! + عکس
آدل، خواننده سرشناس فرزندش را به دنیا آورد!