سایت اوربان تایتان فهرست ۱۰ شهر خطرناك جهان در سال ۲۰۱۲ را منتشر كرده است...

سایت اوربان تایتان فهرست ۱۰ شهر خطرناك جهان در سال ۲۰۱۲ را منتشر كرده است.
فهرست ۱۰ شهر خطرناك دنیا به شرح زیر است:

۱ - كیپ تاون-آفریقای جنوبی
با اینكه شهر كیپ تاون یك شهر توریستی كه جاذبه های دیدنی زیادی دارد با این حال با متوسط ۲۵ فقره قتل در روز خطرناك ترین شهر آفریقای جنوبی محسوب می شود. موارد قتل ، سرقت، تجاوز و آدم ربایی گاهی به صورت اتفاقی رخ داده و توریست ها نیز از جمله قربانیان این جرائم محسوب می شوند.

۲ - سان پدرو سولا-هندوراس
سان پدرو سولا یكی از شهر های جهان محسوب می شود كه بالاترین نرخ جنایت را داشته و از خطرناك ترین شهر های دنیا است. موارد سرقت در این شهر به اندازه ای زیاد و مشكل آفرین است كه ساكنان شهر برای حفاظت از خود باید همواره مسلح باشند.

۳ - گواتمالاسیتی-گواتمالا
جرم و جنایت مانند قانقاریا پیكر گواتمالا را در بر گرفته است. یك حكومت فاسد و سازمان پلیس فاقد تجهیزات قادر به حل معضل نرخ بالای جرایم در این كشور نیست. شهر گواتمالا سیتی پایتخت از سایر نقاط كشور اوضاع وخیم تری دارد. قتل، سرقت، تجاوز و خشونت در این شهر به مسایلی عادی تبدیل شده اند.

۴ - بغداد- عراق
در پی اشغال نظامی عراق در سال ۲۰۰۳ توسط آمریكا، بغداد جزو خطرناك ترین شهر های جهان شده است. بمب‌گذاری ها، حملات تروریستی و نرخ بالای قتل این شهر را به صحنه وقایع خونین تبدیل كرده است.

۵ - بوگوتا-كلمبیا
كارتل های مواد مخدر و گروه های افراطی سیاسی عمده ترین مشكلات شهر بوگوتا هستند به رغم اینكه اوضاع از اواخر دهه ۱۹۹۰ اندكی بهبود یافته است. شمال شهر بوگوتا به اندازه كافی امن است اما بهتر است از رفتن به مناطق جنوبی آن اجتناب شود.

۶ - سیوداد خوارز-مكزیك
خشونت ها در شهر سیودادخوارز كه در مرز با ایالات متحده واقع شده است به طور عمده مربوط به رقابت میان كارتل های مواد مخدر است. متوسط موارد قتل در سال ۱۳۰ فقره نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهر است. نرخ قتل از سال ۲۰۰۷ در این شهر بی وقفه در حال افزایش است.

۷ - گروزنی-جمهوری چچن
شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن كانون فحشا،قاچاق مواد مخدر،قتل و آدم ربایی است. مافیای روسی كنترل مطلق گروزنی را در اختیار دارد. تعداد نفرات مافیای روسی حتی بیشتر از ماموران پلیس است كه به نوبه خود فاسد هستند.

۸ - ریودو ژانیرو-برزیل
ریودوژانیرو كه برای سواحل زیبا و كارنوال خود مشهور است در عین حال شهری است كه در آن خشونت و خطرات حضوری دائمی دارند. هنگام گردش در شهر بهتر است از به همراه داشتن ساده ترین جواهرات و كیف دستی خودداری كرد و حداقل پول لازم را در جیب گذاشت.

۹ - موگادیشو-سومالی
شهر موگادیشو توسط یك جنگ داخلی پایان ناپذیر به ویرانه ای تبدیل شده و بیش از نیمی از ساكنان آن از پایتخت فرار كرده اند. درگیری ها میان گروه های رقیب و حملات روزانه و دائمی هستند. در واقع باید گفت، یك " ناكجاآباد" واقعی.

۱۰ - كاراكاس-ونزوئلا
كاراكاس شهری است كه به دلیل قاچاق مواد مخدر و وفور جرایم كوچك دچار جراحتی عمیق شده است. موارد سرقت به اندازه ای رایج است كه به امری عادی تبدیل شده و پلیس كنترل اندكی به روی فعالیت های جنایتكارانه دارد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: jamejamonline.ir

مطالب جالب دیگر:

دختر 174سانتی متری، زیباترین مانکن سوئد! + عکس
فوتبالیست برزیلی عاشق دختر ایرانی شد! یک برزیلی زن‌ذلیل! + عکس
رسوایی اخلاقی برای دختر سرشناس هالیوود!! + عکس