عنكبوت هایی كه به باور دانشمندان در عالم مردگان سیر می كردند، یكایك به زندگی بازگشته و بر روی 8 پای خود برخواستند...
 
آیا امكان بازگشت به زندگی پس از مرگ وجود دارد؟! بی تردید این یكی از آرزوهای بزرگ بشر از ژرفنای تاریخ تاكنون بوده است و طبیعی است كه پاسخ این پرسش تاكنون منفی بوده است.
اما به تازگی پژوهشگران دانشگاهی در كشور فرانسه، به طور كاملا اتفاقی با پدیده ی مشابهی مواجه شده اند كه آنان را در حیرت فرو برده است.
بخش خبری بنیاد نشنال جئوگرافیك گزارش میدهد كه گروهی از پژوهشگران دانشگاه "رن" در كشور فرانسه كه مشغول آزمایش بر روی عنكبوت ها بودند متوجه شدند كه گونه خاصی از این جانور به طرز عجیبی پس از مرگ دوباره به زندگی باز می‌گردد.
این دانشمندان برای انجام یك كار پژوهشی بر روی عنكبوت ها، 360 عدد عنكبوت ماده از سه گونه ی مختلف را گرد آورده بودند تا میزان تاب آوری این سه گونه را در برابر غرق شدن زیر آب بسنجند.
این مجموعه متشكل از سه نوع از گونه عنكبوت گرگی، دو نوع از گونه عنكبوت نمكزار و یك نوع نیز گونه عنكبوت گرگی جنگلی بودند.
پژوهشگران این عنكبوت ها را برای مدت طولانی در ظرف آب شور بدون امكان دسترسی به سطح قرار دادند و تنها هر دو ساعت، به كمك یك برس به آنها ضربه خفیفی وارد آوردند تا از واكنش آنها اطلاع حاصل نمایند.
همانگونه كه انتظار می‌رفت، گونه ی عنكبوت گرگی جنگلی با نام علمی Pardosa lugubris زودتر از سایرین جان خود را از دست داد. این عنكبوت پس از گذشت 24 ساعت، دیگر هیچ واكنشی نسبت به تكانه ها نشان نداد.
عنكبوت نمكزار چندین ساعت بیشتر دوام آورد. اما این عنكبوت نیز كه در متون علمی با نام Pardosa purbeckensis شناخته می شود پس از 28 ساعت تلف شد.
مقاوم ترین گونه این عنكبوت ها در برابر غرق شدن گونه ای با نام علمی Arctosa fulvolineata بود. این عنكبوت به طور میانگین بیش از 36 ساعت در زیر آب تاب آورد و به تكانه ها واكنش نشان داد، اما این گونه ی مقاوم نیز در نهایت زیر آب شور و تحت تاثیر فقدان اكسیژن جان داد.
دانشمندان پس از اطمینان از فقدان هرگونه واكنش نشانگر وجود حیات در تمامی نمونه های آزمودنی، آنها را از آب خارج كرده و به قصد وزن كردن در محلی قرار دادند تا آب آغشته به بدن آنها خشك شود. در این زمان بود كه رویداد شگفت انگیز رخ داد!
با گذشت زمانی نزدیك به دو ساعت، عنكبوت هایی كه به باور دانشمندان در عالم مردگان سیر میكردند، یكایك به زندگی بازگشته و بر روی 8 پای خود برخواستند!
پروفسور "ژولین پتیون" ضمن بیان اینكه برای نخستین بار است كه با پدیده ی ورود به كُمای اختیاری در میان بندپایان در هنگام غرق شدگی مواجه می‌شویم ادامه می‌هد: "این پدیده البته پیشتر در جانوران دیگری مشاهده شده بود و در جهان این گونه از جانوران بی سابقه نیست".
این عنكبوت شناس كه هم اكنون در بلژیك به سر میبرد در توجیه این پدیده ی شگفت انگیز چنین توضیح می دهد: "این عنكبوت ها در مواقعی كه برای مدت طولانی زیر آب قرار گرفته و به اكسیژن دسترسی نداشته باشد، به طور موقت بدن خود را در حالت كُما قرار می‌دهد تا تنها اعضای كلیدی بدنشان از اكسیژن و انرژی باقی مانده استفاده نمایند". این پژوهشگر این واكنش شگفت بدن عنكبوت ها را، عكس العملی در برابر سیلاب های طبیعی می‌داند كه بعضن سبب می شوند كه عنكبوت ها به حكم اجبار چند ساعتی را در زیر آب بگذرانند.
پروفسور پتیون در انتها ضمن اظهار شگفتی مجدد از حاصل مشاهداتش می‌افزاید: "ما واقعا گمان نمیبردیم كه عنكبوت ها هم بتوانند وارد كُما شوند. این پدیده براستی ما را غافلگیر كرد".
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: iranjoker.com
 
مطالب جالب دیگر:
"حامد هاکان" و "ساسی مانکن" در دو ستاد انتخاباتی!
5دلیلی که باعث می‌شوند از روبات‌ها واقعا ترسید! (+عکس)
نگهداری و پرورش شیر و ببر و پلنگ در خانه‌های تهران!
لباس تنگ بخرید تا لاغر بشید!!
آنجلینا جولی در فیلم جدیدش با ظاهری متفاوت! (+عکس)
فداکاری عجیب سگ مبتلا به تومور مغزی!!