مطالعات جدید نشان می‌دهد خورشید به تدریج و در حالی مشغول دزدیدن...

مطالعات جدید نشان می‌دهد خورشید به تدریج و در حالی مشغول دزدیدن ذرات اتمسفر زمین است که لایه محافظ اتمسفر زمین نیز مشابه ماموری دو جانبه در این دزدی شرکت داشته و به خورشید کمک می‌کند.
بر اساس گزارش جدید لایه مگنوتوسفیر زمین که معمولا به عنوان لایه ای محافظ در برابر انرژی شدید و قدرتمند خورشیدی شناخته می‌شود در واقع به خورشید کمک می‌کند تا نوارهایی از ذرات موجود در اتمسفر زمین را فعال کرده و برباید.
به گفته دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در واقع این پدیده باعث می‌شود میزان از دست رفتن اکسیژن و هیدروژن زمین از ستاره ونوس نیز بیشتر شود.
گروهی از دانشمندان بین المللی با استفاده از اطلاعات به دست آمده از ماموریتهای ناسا و آژانس فضایی اروپا اعلام کردند لایه مگنوتوسفیر زمین درست عملکردی مشابه یک کلکسیونر انرژی دارد که می‌تواند با موادی که از خورشید خارج می‌شوند فعل و انفعال داشته باشد و انرژی موجود در بادهای خورشیدی را بیرون بکشد.
سپس میدان مغناطیسی زمین این انرژی را به لایه‌های خارجی تر اتمسفر هدایت کرده و باعت ایجاد گرما در این لایه‌ها می‌شود. در نتیجه ذرات در این لایه ها از طریق تونلهای بسیار کوچکی که انرژی را به درون می‌کشند به خارج از اتمسفر فرار می‌کنند.
بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، وقوع این پدیده تهدید بزرگی برای زمین به شمار نمی‌رود زیرا در حال حاضر ذخایر اتمسفر زمین بسیار زیاد بوده و زمان زیادی لازم خواهد بود تا خورشید بتواند تمام ذرات آن را از زمینیان برباید.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
دختر 27ساله‌ای که چهره اش شبیه یک پیرزن 80 ساله شده است!!
جدیدترین تصاویر يوزارسيف و زليخا!
معنای هر انگشت برای انگشتر!
علی دایی سرمربی نیوکاسل می‌شود!!
ساخت تلفن همراهی مخصوص گیاهان!!