با جستجوی عبارت auto vanishing ink pen(جوهر خودکار با قدرت پاک شدن خودکار) در گوگل می‌توان به نتایج متنوعی از این نوع محصولات دست یافت...

بازار جهانی نوشت افزار در سال‌های اخیر شاهد عرضه خودکارهای جادویی چینی است که جوهر آنها براساس نوع و قیمت بین 10 دقیقه تا 4 روز پس از آنکه کاربر از آنها برای نوشتن استفاده می‌کند خود به خود پاک می‌شود.
با جستجوی عبارت auto vanishing ink pen(جوهر خودکار با قدرت پاک شدن خودکار) در گوگل می‌توان به نتایج متنوعی از این نوع محصولات دست یافت.
بیشتر این محصولات را شرکتهای چینی تولید می‌کنند و قیمت آنها از 64/1 دلار تا حدود 80 دلار می‌رسد. بسیاری از این خودکارها با عنوان خودکار با جوهر جادویی عرضه می‌شوند.
جوهر این خودکارها براساس کیفیت جوهر، قیمت خودکار و کارخانه تولیدکننده بین 10 دقیقه تا 4 روز پس از نوشته شدن روی کاغذ به طور خود به خود پاک می‌شوند.
نمونه‌های گرانتر و شکیل تر آنها 24 ساعت پس از نوشته شدن پاک می‌شوند. این خودکارها کاملا شبیه به خودکارهای عادی بوده و امکان تشخیص آنها با خودکارهای معمولی بسیار دشوار است. به همین منظور فروشندگان این محصولات به کسانی که قصد امضای قرارداد و یا امضای چک را دارند توصیه می‌کنند که مراقب استفاده از این محصول باشند.
فناوری جوهر این خودکارها برای تولید تجاری از سال 2005 به ثبت رسیده است. همچنین در حدود دو سال قبل شرکت زیراکس خبر از ساخت چاپگری داد که مجهز به فناوری این نوع جوهر است. متنهایی که با این چاپگر چاپ می‌شوند پس از 24 ساعت به طور خودکار محو می‌شوند.
در حقیقت هدف از تولید این خودکارها و چاپگرها (علاوه بر جنبه سرگرمی) استفاده بهینه از کاغذ و حفط محیط زیست است. به طوری که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که 45 درصد از کاغذهایی که در ادارات چاپ و یا نوشته می‌شوند تنها یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از استفاده دور انداخته می‌شوند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: hamseda.ir
 
مطالب جالب دیگر:
تصاویر میهمانی برلوسکنی و دختران منتشر شد!! (+عکس)
وقتی هیلاری کلینتون با حجاب می‌شود!
اسم شما چه رنگی است؟! (+شخصیت شناسی)
جالب و خواندنی‌ترین باورهای عامیانه مردم!
آخرین تصاویر نانسی عجرم