ابروهای كمانی شكل ما، قطرات باران یا عرق را به سمت گوشه های خارجی چشم ها هدایت می‌كند و از ورود آنها به چشم جلوگیری می كنند...

آن موهای نازك و كوتاهی كه بالای چشمان ما وجود دارد، نقش بسیار مهمی در زندگی ما بازی می كند. ابروها مانند یك چتر از چشم محافظت می‌كنند. وقتی كه باران می بارد یا عرق می‌كنیم ، این ابروها هستند كه باعث می‌شوند قطرات باران یا عرق مستقیماً وارد چشم ها نشوند و از اطراف صورت پایین بیایند و دید چشم را مختل نكنند.
ابروهای كمانی شكل ما، قطرات باران یا عرق را به سمت گوشه های خارجی چشم ها هدایت می‌كند و از ورود آنها به چشم جلوگیری می كنند. با این عمل، ابروها نه تنها باعث می‌شوند كه ما در باران به راحتی ببینیم، بلكه نمی‌گذارند قطرات عرق كه حاوی مقدار زیادی نمك است ، وارد چشم شود و آنها را بسوزاند.
ابروها وظایف دیگری هم دارند. هم به زیبایی صورت ما می افزایند و هم كمك می‌كنند كه بفهمیم دیگران چه احساسی دارند، بدون اینكه از آنها سئوال كنیم. حالت ابروها می‌تواند حس خوشحالی، ناراحتی ، تعجب و حتی ترس و وحشت را در شخص كاملاً نشان بدهد. مثلاً اگر ابروهای فردی در هم گره خورده باشد، نشان دهنده عصبانیت یا ناراحتی اوست. علاوه بر این ابروها همیشه نقش مهمی در زیبایی صورت بازی می‌كنند و همیشه مورد توجه آرایشگرها و صورت پردازها بــوده و هستند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع :lov.mihanblog.com