ساختار گردن روبات از دو اتصال تشکیل شده است که به واسطه آن می تواند حالات و احساسات خود را با دقت بیشتری نشان دهد. به گفته محققان...
 
دانشمندان ژاپنی به تازگی در راستای توسعه صنعت روباتیک موفق به ارائه روباتی شده اند که می تواند هفت حالت احساسی انسان را از خود بروز دهد.
روبات شبه انسانی کوبیان که توانایی نمایش دادن هفت حالت احساسی انسانها را داراست توسط محققان دانشگاه واسدا در ژاپن ارائه شد.
این روبات شبه انسانی توانایی نمایش دادن احساساتی مانند شادی، شگفت زدگی، غمگینی و تنفر را دارد. کوبیان به منظور انطباق خود با شرایط مختلف و نمایش احساسات از موتورهای کوچکی برای حرکت دادن لبها، پلکها و ابروها در جهت های مختلف استفاده می کند. برای مثال برای نمایش خوشحالی این روبات دستها را بالای سر خود برده و دهان و چشمهایش را باز نگاه می‌دارد.
همچنین به منظور نمایش دادن غم، کوبیان خم شده و با سری آویزان یکی از دستهایش را به نشانه غم بر روی صورت خود می‌گذارد. کوبیان همچنین می‌تواند راه برود، به بررسی محیط اطراف خود بپردازد و فعالیتهای مختلف فیزیکی را به انجام برساند.
ساختار گردن روبات از دو اتصال تشکیل شده است که به واسطه آن می تواند حالات و احساسات خود را با دقت بیشتری نشان دهد. به گفته محققان دانشگاه واسدا توانایی نمایش احساسات در کوبیان امکان تعامل موثر را میان روبات و انسان افزایش داده و توانایی آن را در انجام امور روزانه بهبود می‌بخشد.
بر اساس گزارش تلگراف، هدف نهایی از ابداع این روبات استفاده از آن در زمینه پرستاری از افراد کهن سال و بیمار اعلام شده است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع : mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
نمایش کلاه‌های عجیب و غریب!! (+عکس)
فیلم غیراخلاقی برلوسکونی در اختیار یک مانکن زن!! (+عکس)
راز و خاصیت ابروها در چیست؟!
عروس و داماد مبتلا به آنفولانزای خوکی باهم ازدواج کردند!!
اظهارات زوج مشهور هالیوود درمورد انتخابات ایران! (+عکس)