دانشمندان دو گروه از دانشجویان مرد را -به طور تصادفی- انتخاب کرده و گروهی را وادار به شنیدن جوک‌های ضد زن علیه زنان و گروه دیگر را...

به گزارش پژوهشگران دانشگاه گرانادا، جوک‌های زن‌ستیزانه در باره زنان بی آزار نیستند و باعث تحریک مکانیزم‌هایی در تفکر می‌شوند که خشونت علیه زنان را توجیه می‌کنند.
بنا بر این گزارش، دانشمندان دو گروه از دانشجویان مرد را -به طور تصادفی- انتخاب کرده و گروهی را وادار به شنیدن جوک‌های ضد زن علیه زنان و گروه دیگر را وادار به شنیدن جوک‌های بی آزار معمولی کردند. بلاواسطه پس از آن، دانش‌جویان را به تماشای صحنه‌هایی واداشتند که در آن‌ها خشونت، با درجات مختلف، علیه زنان دیده می‌شد. گروهی که پیش از آن جوک‌های جنسی علیه زنان را شنیده بودند، پذیرش بیشتری در رابطه با خشونت علیه زنان از خود نشان دادند.
آندرا آبل برهم، روانشناس اجتماعی از دانشگاه "ارلانگن" آلمان، در رابطه با نتیجه این پژوهش گفت: این یک واقعیت است؛ افرادی که جوک‌های زن‌ستیزانه می‌شنوند، پس از آن زنان را به گونه‌ای دیگر ارزیابی می کنند. با این جوک‌ها، تقسیم نقش سنتی بین زن و مرد، در حافظه انسان بیشتر دوام می‌آورند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
چشم خسته، بسته می‌شود اما قلب خسته...!
نرم افزار واژگان انگلیسی گاج برای تمام گوشی‌ها - جاوا
زنان اصول امنیتی آنلاین را بیشتر رعایت می‌کنند یا مردان؟!
آنجلا مرکل، برهنه بر روی بيلبوردهای تبليغی!!
جزئیات مراسم گردن زنی در عربستان! (2)
گزارشی از فروشگاه فروش شوهر در نيويورك، اينجا فقط بايد بخنديد!
تصاویر معلولی که با لبخندش همه را شرمنده می‌کند!!