اکنون و با تکمیل ظرفیت این مکان، دفن اموات در فضای توسعه یافته بهشت زهرا در جنوب مکان فعلی بهشت زهرا انجام می‌شود که به گفته...
 
گورستان بهشت زهرا که فعالیت خود را در مرداد ماه سال 1339 با خاکسپاری مرحوم محمد تقی خیال کار خود را آغاز کرد طی 39 سال گذشته بیش از یک میلیون متوفی را در خود جای داده است.
اکنون و با تکمیل ظرفیت این مکان، دفن اموات در فضای توسعه یافته بهشت زهرا در جنوب مکان فعلی بهشت زهرا انجام می‌شود که به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا تا پنج سال آینده پاسخگوی نیاز شهر تهران خواهد بود.

محمود رضاییان در گفت و گویی در این باره گفت: تمامی امکانات مانند آب شرب ، سرویس‌های بهداشتی و.. در این قسمت‌ها جدید بهشت زهرا آماده شده تا مراجعان به بهشت زهرا (س) با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: از 50 هکتار طرح توسعه ،پنج هکتار آن طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای خرداد آماده شده و عملیات عمرانی در دیگر بخش‌ها نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: از پنج هکتار آماده شده قطعات جدید، قبور دو قطعه آماده شده و قبور دو قطعه دیگر در حال آماده سازی است.
رضاییان با بیان اینکه رزرو قبر به دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت زهرا(س) متوقف شده بود خاطرنشان کرد:‌ با توجه به آغاز دفن متوفیان در قطعات جدید ، امکان رزرو قبر مجددا فراهم شده است.
وی افزود: نزدیکان در زمان دفن متوفی، می‌توانند قبور جنبی را نیز رزرو کنند اما استفاده از طبقه دوم قبر مورد استفاده قرار گرفته نیز ، خود به خود به آن ها واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: میانگین تعداد قبور مورد نیاز در بهشت زهرا(س) روزانه 150 قبراست که معمولا با کمی تغییر ، این تعداد محقق می‌شود به همین دلیل با رخ دادن حوادثی مانند سقوط هواپیما که چند روز پیش رخ داد و حدود 50 درصد مسافران آن در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند ، با مشکل کمبود قبر در قطعات قدیمی مواجه نشدیم.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment 
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
اعتراض به پخش تصویر خواننده زن لس آنجلسی در صداوسیما!!
بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروك!!
اولین" کافي شاپ" ويژه بانوان محجبه!
كشف بزرگ‌ترين پادگان تاريخی جهان!
دست انداختن اوباما به خاطر پوشیدن لباس‌های «گل و گشاد»! (+عکس)
جدیدترین تصاویر «آنجلينا جولی» در بغداد!