فیس بوک کاربران غیرعضو را نیز ردیابی می کند!
نگرانی‌ها درباره احترام فیس بوک به حفظ حریم خصوصی با افشای «جمع آوری اطلاعات از کاربران غیرعضو به صورت غیر مستقیم» افزایش یافته است.

نگرانی های درباره فیس بوک

پس از آنکه مارک زاکربرگ اعتراف کرد بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان دست به ردیابی کاربران - چه آنهایی که در فیس‌بوک اکانت دارند یا ندارند - می‌زند، ابراز نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی افزایش پیدا کرده است.

پس از افشای  موضوع لورفتن دیتای 87 میلیون کاربرِ اغلب آمریکایی، نه تنها طرفداران حفظ حریم خصوصی، بلکه قانون‌گذاران آمریکایی، انگلیسی و ... نیز روی این موضوع حساس شده و هفته گذشته موسس فیس‌بوک را برای ادای توضیح دراین‌باره به واشنگتن دعوت کردند و وی نیز ضمن عذرخواهی تایید کرد که «کمبریج آنالیتیکا» دیتای خصوصی کاربران را مورد سوء استفاده قرار داده و این سوء استفاده در کمپین انتخاباتی به نفع ترامپ در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا بکار گرفته شده است.

در جلسه استماع کنگره زاکربرگ تایید کرد که دیتای کاربران به دلایل امنیتی نقض شده و حتی کاربرانی که عضو این شبکه اجتماعی نیستند نیز ردیابی شده‌اند.

قائم مقام مرکز دموکراسی و فناوری در واشنگتن این سوال را مطرح کرده است که: "مدیر فیس‌بوک نگفته است با دیتای جمع‌آوری شده از کاربرانِ غیرعضو چه می‌کند؟"

دیتای گردآوری شده از روی مرورگر کاربران و از Cookies می‌تواند برای نهادهای امنیتی جذاب باشد و اگر منظور زاکربرگ این باشد که این دیتا را به سازمان‌های امنیتی سپرده است، خواسته یا ناخواسته موضوع حساسی را مطرح کرده که تبعات خاصی را به دنبال خواهد داشت.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir