بهترین دانشگاه کانادا با کمک هزینه های خوب و اساتید ایرانی!
 دانشگاه آلبرتا کانادا در شهر ادمونتون در حاشیه جنوبی رود ساسکا چوان قرار گرفته است؛ این دانشگاه در سال 1908 میلادی به عنوان یک دانشگاه دولتی تاسیس شد

دانشگاه آلبرتا؛ بهترین دانشگاه کانادا

دانشگاه آلبرتا  به عنوان برترین دانشگاه کانادا در فهرست پنج دانشگاه اول این کشور و جزء 100 دانشگاه برتر جهان است؛ کلارک نخست وزیر پیشین کانادا و همچنین ادوارد تایلور که از مشهورترین نظریه پردازان فیزیک و برنده جایزه نوبل در این رشته بوده، هر دو دانش آموخته دانشگاه آلبرتا هستند.

همچنین بسیاری از اساتید برجسته دانشگاه آلبرتا را ایرانیان تشکیل می‌دهند؛ اساتید به نامی چون مهرداد حمیدی، کرامت الله رضایی تیره، مهدی توکلی، علی خواجه دین، یاشار پور رحیمیان، مریم پور شریفی زاده، فاطمه محمدی پور، مجتبی مهدوی، علی خواجه دین، کامبیز معز، علیرضا نوری، علیرضا بیات، زهره بیات در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

دانشگاه آلبرتا حدود 39 هزار دانشجو دارد که حدود 8 هزار نفر از آنان را دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند و حدود 2 هزار نفر از آنان دانشجویان بین المللی  از 151 کشور دنیا هستند.

دانشگاه آلبرتا 36 کارمند آموزشی دارد که اساتید و پژوهشگران دانشگاه آلبرتا نیز در شمارش این تعداد قرار می‌گیرند.

شنیده‌ها حاکی از آن است، دانشگاه آلبرتا برای مقطع لیسانس بسیار گران و پرهزینه ولی هزینه تحصیل در آن برای مقاطع فوق لیسانس بسیار مناسب است.

دانشگاه آلبرتا شامل دانشکده‌های آگوستانا، سن ژان، سن ژوزف، اکستنژن، آموزش، تحصیلات تکمیلی و پژوهش، تربیت بدنی، پرستاری، پزشکی و دندان‌پزشکی، داروسازی، حقوق، علوم، کشاورزی، جنگل‌داری، مهندسی، مطالعات بومی، توان بخشی، هنر و  بهداشت عمومی می‌شود.

دانشگاه آلبرتا دارای 200 گرایش تحصیلی در مقطع کارشناسی و 170 گرایش مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است.


براساس اطلاعات موجود، در مقطع کارشناسی، دانشگاه آلبرتا چیزی به عنوان بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی خود ندارد، اما با داشتن یک زرومه قابل توجه و نمرات عالی در دوره کارشناسی  یا کارشناسی ارشد و تسلط کامل بر زبان که با داشتن نمره بالا در مدرک زبان فرد متقاضی سنجیده می‌شود، دانشگاه آلبرتا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که اغلب به مقداری هست که شخص علاوه بر هزینه‌های تحصیل مانند شهریه، هزینه‌های زندگی مانند مسکن، و پوشاک را نیز می‌تواند با آن تامین کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: farsnews.com