تاثیر حوادث استرس زا برروی تعیین جنسیت نوزاد!
براساس تحقیقات صورت گرفته, علاوه بر وقایعی که باعث استرس می شوند, گرم شدن زمین نیز در نرخ تولد دختر و پسر تاثیرگذار است

تأثیر گرم شدن زمین روی نرخ تولد دختر و پسر

تحقیقات نشان می‌دهد گرم شدن کره زمین اثرات زیادی روی سیاره ما دارد، اما ممکن است به‌طور مستقیم روی زیست‌شناسی انسانی نیز تأثیر بگذارد و به‌طور ویژه تغییرات اقلیم روی نسبت نوزادان دختر و پسر اثرگذار باشد.

دکتر «میسائو فوکودا» از انستیتو سلامت M&K در هیوگوی ژاپن تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و به این نتیجه رسیده است که بین نوسانات دما و کاهش نسبت جنسیت مرد به زن رابطه مستقیمی وجود دارد، چراکه پسران نسبت به فاکتورهای خارجی استرس آسیب‌پذیرترند.

تابستان گذشته فوکودا و همکارانش مطالعه جداگانه‌ای منتشر کردند که تأثیر رویدادهای محیطی که استرس شدید تولید می‌کنند را روی میزان و نوع تولد نشان می‌دهد.

آن‌ها تأثیر زلزله 1995 کوبه روی منطقه هیوگو، زلزله بزرگ 2011 ژاپن روی منطقه توهوکو، نشت اتمی نیروگاه اتمی فوکوشیما در دایچی و زلزله 2016 استان کوماموتو را بررسی کردند.

مهم‌ترین نتیجه این تحقیق این بود که 9 ماه پس از وقوع این حوادث نرخ تولد پسران بین 6 تا 14 درصد کاهش پیدا کرد.

این تحقیق از این نظریه پشتیبانی می‌کند که استرس بر بارداری تأثیر مستقیم می‌گذارد که به‌نوبه خود باعث تغییر جنسیت نوزاد می‌شود.

فوکودا معتقد است به همین خاطر تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی می‌تواند بر نرخ و نوع جنسیت هنگام تولد اثر بگذارد.البته دانشمندان دلیل این تغییر را نمی‌دانند اما فوکودا می‌گوید شاید به دلیل آسیب‌پذیری سلول‌های اسپرم y و جنین مرد باشد که می‌تواند تغییر قابل‌توجهی در نسبت جنسیت ایجاد کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir