10 حقیقت خواندنی درباره شرکت سامسونگ
قصد داریم به بیان 10 نکته جالب از شرکت سامسونگ بپردازیم که کمتر درباره آنها خوانده و شنیده اید

حقایق جالبی که درباره سامسونگ نمی‌دانید

سامسونگ بدون شک نخستین شرکت تولیدکننده موبایل در جهان است که بیشترین سهم فروش در بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

این شرکت کره در سال‌های اخیر با ارائه گوشی‌های هوشمند و پرچمدار توانسته است به خوبی نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند و سهم بزرگی از بازار موبایل در کشورهای مختلف جهان را از آن خود کند.

حالا وب سایت thefactsite در مورد حقایق جدید و جالبی که در مورد شرکت کره‌ای سامسونگ وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از کاربران محصولات آن جذابیت داشته باشد.

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده در سل‌های اخیر سامسونگ با گسترش سهم خود در بازارهای جهانی، تعداد کثیری از شهروندان کشورهای مختلف حداقل یک محصول ساخت این شرکت کره‌ای را در منزل یا محل کار خود دارند. علاوه بر آن، برند گوشی هوشمند مورد استفاده بسیاری از کاربران سامسونگ است.

۱. سامسونگ در سال‌های اخیر موفق شده است جایگاه نخست در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده و نخستین و بزرگترین سازنده موبایل در جهان از لحاظ سهم در بازار به شمار می‌رود

۲. بالغ بر ۹۰ درصد محصولات تولید شده توسط سامسونگ، در کشور کره جنوبی ساخته می‌شوند و این شرکت کره‌ای یکی از معدود غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که بیشتر محصولاتش را در کارخانه‌های خود در خاک کشور خودش تولید می‌کند

۳. نخستین محصول تولید شده سامسونگ به یک تلویزیون ۱۲ اینچی سیاه و سفید در سال ۱۹۷۰ میلادی تعلق دارد.

۴. سامسونگ از ۷۹ کشور جهان، حدود ۲۳۶ هزار نفر کارمند و پرسنل استخدام کرده و در اختیار دارد

۵. سامسونگ یکی از پیشگام‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که نخستین تلویزیون دیجیتال تولید شده توسط آن در سال ۱۹۹۸ میلادی و نخستین سینمای خانگی مجهز به قابلیت تصاویر سه بعدی در سال ۲۰۱۰ میلادی و نخستین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر خمیده را در سال ۲۰۱۳ میلادی به تولید رسیده است

۶. سامسونگ توانست رکورد بی سابقه فروش ۵۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و پرچمدار گلکسی اس ۳ در تنها یک دقیقه را به نام خود ثبت کند.

۷. سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره است و لی بیونگ چول، مؤسس این شرکت برای آنکه عمر سامسونگ همچون ستاره‌ها طولانی باشد، این نام را انتخاب کرد.

۸. لوگوی امروزی سامسونگ از سال ۱۹۹۳ میلادی معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت و قبل از آن، دو لوگوی دیگر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۹۸۰ میلادی مورد استفاده سامسونگ قرار می‌گرفت.

۹. در سال ۲۰۱۲ میلادی، سامسونگ بالغ بر ۱۰.۲ میلیارد دلار را در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرد که ۶ درصد بیشتر از میزان درآمدش در آن سال بود.

۱۰. در سال ۲۰۱۳ میلادی، تعداد کارکنان سامسونگ ۴۶۰ درصد بیشتر از کل پرسنل اپل گزارش شد به گونه‌ای که این غول تکنولوژی کره‌ای ۳۷۰ هزار نفر و اپل تنها ۸۰ هزار نفر را به استخدام خود درآورده بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir