محققان به دنبال دلایلی برای عدم تمایل مردان به درمان بیماری‌های روانی هستند، هنگامی که بیشتر از همیشه به آن نیاز دارند

چرا مردان از درمان بیماری‌های روحی، دوری می‌کنند؟

به گفته انجمن جلوگیری از خودکشی، در سال ۲۰۱۷ احتمال خودکشی در مردان ۳.۵۴% بیشتر از زنان اعلام و هر ساله بیش از ۶ میلیون مرد در آمریکا به افسردگی مبتلا می‌شوند. افسردگی و خودکشی بالاترین رتبه در بین عوامل مرگ و میر را بین مردان دارد.

به گفته دکتر Raymond Hobbs یکی از دلایلی که مردان به دنبال درمان این بیماری‌ها نیستند می‌تواند ماچو ( افتخار به مردانگی) باشد. بسیاری از مردان نمی‌خواهند این مشکل را قبول کنند٬ زیرا آن را نوعی نشانه ضعف تلقی کرده و به همین دلیل دنبال درمان آن نمی‌روند و نمی‌خواهند قبول کنند که کمک نیاز دارند.

اما نیاز به کمک تنها مشکل نیست، تحقیقات نشان داده که مردان همچنین در برقراری ارتباط نیز مشکل دارند و سخت تر ارتباط برقرار می‌کنند. Hobbs می‌گوید: به مردان گفته شده که باید قوی و ساکت باشند، درست مانند فیلم‌های جان وین. در صورتی که این روش بسیار ناکارآمد و اشتباه است.

Levin می‌گوید: هر چه مردان تمایل کمتری به کمک گرفتن داشته باشند، علائم افسردگی بیشتر و ادامه خواهد یافت. او همچنین اضافه کرد: هنگامی که افراد با افسردگی و اضطراب و سایر شرایط روحی رو به رو هستند از روش‌های مناسب برای مقابله استفاده با آن‌ها استفاده نمی‌کنند و در عوض برای از بین بردن آن به دنبال الکل و مواد مخدر می‌روند.

 اگر نگران فردی در اطراف خود هستید که به کمک نیاز دارد یا فکر می‌کنید که خودتان آن فرد هستید، به دنبال این علائم باشید که نشان دهنده کمک خواستن است:

    . تغییر در حس و حالت فرد
    . تغییر در عملکرد کاری
    . تغییرات وزنی
    . ناراحتی، ناامیدی و از دست دادن حس لذت
    . نشانه‌های فیزیکی مانند سر درد و مشکلات معده

اگر هر کدام از این علائم را در کسی که دوستش دارید مشاهده کردید، می‌توانید یادآور آن شوید که کمک خواستن نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه می‌تواند یکی از عوامل قوی بودن نیز باشد. به آنها بگویید که چقدر برایتان مهم هستند و کمک خواستن و مقابله با این مشکلات هیچ ایرادی ندارد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir