تاثیر مثبت چای برروی مغز و پیری
پژوهشگران "دانشگاه ملی سنگاپور" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند نوشیدن یک فنجان چای در روز نه تنها برای مغز خوب است بلکه از کاهش شناختی ناشی از بالا رفتن سن نیز جلوگیری می‌کند

تاثیر مثبت نوشیدن چای بر سلامت مغز

پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند چای علاوه بر خواص ضد پیری برای مغز نیز مفید است.

پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور طی این مطالعه حدود ۴۰ فرد بالغ بالای ۶۰ سال را مورد بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا یک سری از آزمایش‌های شناختی را انجام دهند.

پس از آن در گام بعدی پژوهشگران مغز داوطلبان را توسط اسکن ام.آر.آی مورد بررسی قرار دادند.

پس از آن پژوهشگران از تمامی آن داوطلبان که همگی از کشور سنگاپور بودند، خواستند تا بگویند در روز چه میزان قهوه و چای سبز، سیاه و اولونگ می‌نوشند.

اولونگ یا چای اولونگ(OOLONG TEA) به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود.

نتایج نشان داد افرادی که به مدت ۲۵ سال حداقل چهار مرتبه در هفته چای چای نوشیده بودند، مغزشان سالم‌تر بود و عملکرد بهتری داشت.

دکتر "فنگ لی"(Feng Lei) پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: نتایج ما اولین شواهد از نقش مثبت نوشیدن چای در ساختار مغز را ارائه می‌دهد. نوشیدن چای به طور مرتب علاوه بر محافظت از ساختار مغز، از کاهش عملکرد شناختی در پیری نیز جلوگیری می‌کند. عملکرد چای به این صورت است که با سالم نگه داشتن مغز کاری می‌کند که اتصالات بین مناطق مغز ساختار یافته‌تر شده و در نتیجه پردازش اطلاعات بهتر انجام می‌گردد.

البته گفتنی است تعدادی از پژوهشگران "دانشگاه کمبریج" و "دانشگاه اسکس" نیز طی این مطالعه با پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور همکاری کردند.

پژوهشگران بر این باورند که این نخستین مطالعه‌ای است که طی آن تاثیر چای بر روی شبکه‌های مغزی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

پیشتر پژوهشگران مطالعاتی انجام داده بودند و طی آن به تاثیر مثبت مصرف چای بر جلوگیری از دیابت نوع ۲ و افزایش طول عمر پی برده بودند.

پژوهشگران آلمانی نیز سال گذشته طی مطالعه‌ای دریافته بودند افراد می‌توانند "استرس درونی"(internal stress) را با خوردن چای و مصرف مکمل‌های زینک درمان کنند زیرا درون چای پلی‌فنل‌های وجود دارد که می‌تواند سبب بهبود این شرایط شود.

طی این مطالعه که به رهبری دکتر لی و همکارانش انجام شد آنها دریافتند چای سبز و سیاه حاوی ترکیبات زیست فعالی هستند که باعث بهبود حافظه می‌شوند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "scientific journal Aging" منتشر شد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir