تاثیر افسردگی برروی مغز + نشانه های افسردگی
افسردگی اغلب باعث کمبود خواب، از بین رفتن اشتها، خستگی شدید و درد بدن می‌شود که این‌ها می‌توانند مانع از فعالیت بدنی افراد شوند

افسرده هستید؟ حتما ورزش کنید

افسردگی می‌تواند باعث دشوار شدن زندگی شود و زندگی شما را از درون مختل کند؛ در حالت افسردگی، سخت‌ترین کار خارج شدن از رخت خواب است، چه برسد به ورزش کردن! اما تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش کردن تاثیر شگرفی در از بین بردن افسردگی دارد.

مطالعاتی در سال ۲۰۱۸ در «دپرشن اند اگزایتی ژورنال» منتشر شد که بر اساس آن، «ورزش‌های هوازی می‌تواند کمک بزرگی به بیماران مبتلا به افسردگی مزمن داشته باشد.»

طبق این گزارش، این ورزش‌ها نتایج مثبتی به بار خواهند آورد، اگر که به طور متوسط هفته‌ای سه بار و به مدت ۴۵ دقیقه انجام شوند.

چطور افسردگی روی مغز تاثیر می‌گذارد؟

افسردگی شایع‌ترین نوع بیماری روانی در جهان است که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آن رنج می برند. این بیماری روی بدن و مغز تاثیر گذاشته و موجب خود تخریبی از درون می‌شود که گاهی منجر به خودکشی نیز می‌شود.

به طور معمول، مغز یک هورمونی تسکین دهنده به نام دوپامین برای کنترل استرس تولید می‌کند تا کمکی به بهبود سطحی از استرس باشد. با این وجود، افسردگی مزمن گاهی مانع از تاثیرگزاری این مکانیسم طبیعی می شود و بهبودی بدن را دشوارتر می کند.

افسردگی اغلب باعث کمبود خواب، از بین رفتن اشتها، خستگی شدید و درد بدن می شود که می تواند افراد را از انجام فعالیت های بدنی باز دارد. اولین قدم برای دور شدن از این چرخه دشوار، پیدا کردن یک ستون اصلی برای دور شدن از این احساس است.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که «چنین افرادی باید حداقل ۵-۱۰ دقیقه فعالیت بدنی ساده را شروع کنند. قدم زدن ۵ دقیقه ای گاه به گاه در اطراف منزل می تواند شروع خوبی باشد که به تدریج می تواند تا ۱۰، ۱۵ و ۲۰ دقیقه افزایش یابد. طی دو هفته، شما باید احساس انرژی بیشتری کنید.»

آن‌ها همچنین می افزایند: «ورزش راه خوبی برای رسیدن به تعادل بین بدن و ذهن است. بیشتر موارد افسردگی بدون دارو قابل درمان است. حفظ آمادگی جسمی در پیشگیری و همچنین درمان افسردگی و نگه داشتن تعداد زیادی از بیماریهای مرتبط با آن بسیار مهم است.»

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله روانپزشکی جاما منتشر شد، «افرادی که حداقل ۱۵ دقیقه در روز نوعی فعالیت بدنی را انجام می دادند، تقریباً ۲۶ درصد خطر ابتلا به افسردگی کمتری داشتند.»



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir