DNA خود را به فضا بفرستید + هزینه
یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد طی پروژه جدیدی، نمونه DNA انسان‌ها را با هزینه ۹۹ دلار به ماه بفرستد

ارسال DNA به ماه با ۹۹ دلار!

هزینه سفر به مدار ماه برای هر نفر می‌تواند از ۳۵ میلیون تا ۱۵۰ میلیون دلار باشد اما یک استارتاپ تصمیم دارد هزینه این سفر را به نوعی به ۹۹ دلار کاهش دهد.

استارتاپ آمریکایی "لایف‌شیپ" (LifeShip) قصد دارد نمونه DNA انسان‌ها را به ماه ارسال کند تا در صورتی که روزی زمین قابل سکونت نباشد، حیات انسان‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

"بن هالدمن" (Ben Haldeman)، بنیان گذار استارتاپ لایف‌شیپ گفت: ما قصد داریم این پروژه را در پاییز آغاز کنیم و کیت‌هایی را برای جمع‌آوری DNA انسان‌ها به کار ببریم که هزینه هر یک از آنها فقط ۹۹ دلار است.

لایف‌شیپ قصد دارد نمونه‌های DNA را از بزاق دهان داوطلبان خارج و آنها را حفظ کند تا این نمونه‌ها در آینده، بخشی از پروژه سفر به ماه باشند.

هالدمن افزود: داوطلبان، نمونه بزاق دهان خود را ارائه می‌دهند تا DNA آنها که در واقع، رمز هر شخص به شمار می‌رود، برای رفتن به فضا نگه‌داری شود.

اگرچه قرار است نمونه‌های جمع‌آوری شده DNA، روی ماه فرود بیایند اما هالدمن تاکید کرد که مطمئن نیست این نمونه‌ها تا چه زمانی حفظ می‌شوند.

وی در این باره گفت: ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که نمونه‌ها تا میلیون‌ها سال پس از ارسال شدن به ماه، باقی بمانند. می‌توانم بگویم که این پروژه، تلاشی در رابطه با حفظ زندگی برای آینده است اما نمی‌توانم با اطمینان در مورد سرنوشت نمونه‌های DNA در فضا صحبت کنم.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir