چین با یک تلسکوپ غول پیکر به دنبال موجودات فضایی!!
گفته می‌شود تلسکوپ غول‌پیکر چین موسوم به "FAST" علاوه بر پیگیری اکتشافات معمول، از ماه سپتامبر با اسکن آسمان‌ها جستجوی حیات در فضای عمیق را شروع خواهد کرد

تلسکوپ غول‌پیکر چین به دنبال بیگانه‌ها خواهد گشت

چین به زودی سهم قابل توجهی در جستجوی زندگی فرازمینی خواهد داشت.

رسانه دولتی "ChinaTechCity" می‌گوید که "تلسکوپ کروی دهانه پانصد متری" این کشور که برگردان فارسی "FAST" است، از ماه سپتامبر شروع به جستجوی سیگنال‌های بیگانه خواهد کرد.

این تلسکوپ در ماه ژانویه به طور رسمی راه‌اندازی شد، اما در حال گذراندن ارتقاهایی است که می‌تواند تداخل را کاهش دهد و به جستجوی این تلسکوپ کمک کند.

تلسکوپ FAST دارای قطر دهانه ۵۰۰ متر است، اگرچه تنها در هر لحظه قادر است یک بخش ۳۰۰ متری را روی گیرنده متمرکز کند.

"ژانگ تانگجی"، دانشمند ارشد این پروژه تأکید کرد که جستجوی سیگنال‌های بیگانه نباید مأموریت‌های علمی منظم را مختل کند.

به گفته وی، در حالی که بعضی سیگنال‌های جالب از فضا دریافت می‌شود، اما او انتظار ندارد که هیچ یک از آنها از یک زندگی هوشمند ناشی شوند.

به طور معمول، سیگنال‌های رادیویی متمایز، از تپ‌اخترها یا انفجارهای رادیویی سریع تصادفی ناشی می‌شوند. با این وجود، اگر بیگانگان در حال پخش سیگنال‌های رادیویی هستند و به اندازه کافی هم نزدیک هستند که ما آنها را دریافت کنیم، تلسکوپ FAST شانس دریافت آنها را افزایش می‌دهد.

تَپ‌اخترها (Pulsar) ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می‌کنند و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می‌کنند. برخی از تپ‌اخترها نیز پرتوهای ایکس تابش می‌کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir