اولین صحبت های فضانوردان دراگون پس از رسیدن به فضا: 7 ساعت خوابیدیم!
فضانوردان جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از اتصال "کرو دراگون" به این ایستگاه فضایی، با زمین ارتباط ویدئویی برقرار کردند

صحبت های فضانوردان دراگون پس از رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شب گذشته کپسول سرنشین دار دراگون شرکت "اسپیس ایکس"،  با موفقیت به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" متصل شد و دو فضانورد سرنشین خود را به این ایستگاه فضایی رساند.

با اتصال دراگون به ایستگاه فضایی، "باب بهنکن"(Bob Behnken) و "داگلاس هارلی"(Douglas Hurley) به سه فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی ملحق شدند و تا پیش از پاییز در فضا خواهند ماند.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی "کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه هستند که با ملحق شدن دو فضانورد جدید، تعداد آنها به پنج نفر رسید.

"کریس کاسیدی" فرمانده فعلی ایستگاه فضایی در لحظه ورود این فضانوردان به آنها خوشامدگویی کرد.

ناسا با ایستگاه فضایی ارتباط زنده ویدئویی برقرار کرد تا زمینی‌ها هم شاهد این لحظه باشکوه باشند.

در این ارتباط ویدئویی، "جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine) رئیس ناسا از مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون با این فضاوردان ارتباط برقرار کرد و گفت: به شما می‌گویم که تمام جهان شاهد این ماموریت بود. ما هم به تمامی کارهایی که شما برای کشور و در واقع برای الهام بخشیدن به جهانیان انجام دادید افتخار می‌کنیم.

پس از آن، برایدنستاین راجع به سفر ۱۹ ساعته آنها پرسید که طی این ساعات خوابیده‌اند یا خیر؟

"باب بهنکن" در پاسخ گفت: فکر می‌کنم ما ۷ ساعت،‌ خوب خوابیدیم.

برایدنستاین در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از اتصال دراگون به ایستگاه فضایی برگزار شد، گفت: این رویداد مطابق با انتظارات ما پیش رفت.

برایدنستاین، ترامپ و مایک پنس ابراز امیدواری کردند که این موفقیت الهام بخش باعث پایان اعتراضات فعلی آمریکا که به دنبال کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا شروع شده، شود.

برایدنستاین گفت، ماموریت موفقیت‌آمیز اسپیس ایکس به خودی خود، راه‌حلی برای ناآرامی‌های اجتماعی نیست.

رئیس ناسا افزود، اگر ما انتظار داشتیم که این پرتاب می‌تواند شرایط فعلی زمین(آمریکا) را تغییر دهد، انتظار بالایی بوده است.

در ادامه ماموریت این فضانوردان، "باب بهنکن" و "داگلاس هارلی" در اقداماتی همچون پیاده‌روی فضایی شرکت خواهند کرد.

دراگون در حال حاضر تا ۴ ماه مجوز فعالیت در فضا را دارد و صفحه‌های خورشیدی کپسول دراگون برای کار به مدت ۱۱۹ روز در فضا طراحی شده‌اند و اگر دراگون به مدت طولانی‌تری از این زمان در فضا باقی بماند، این صفحه‌های خورشیدی قادر به تولید انرژی کافی برای بازگرداندن ایمن فضانوردان به زمین نخواهند بود.

داگلاس هارلی هم در این جشن ورود به فضا گفت: ما واقعا آدم‌های خوش‌شانسی هستیم که با این موشک به فضا آمدیم.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir