تعداد کاربران جهانی شبکه 5G از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد
«گو پینگ» (Guo Ping) یکی از مدیران ارشد هوآوی روز ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ در کنفرانس خبری اعلام کرد که تعداد کاربران شبکه 5G از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است و بیش از ۹۲ اپراتور در حال کار روی توسعه‌ شبکه‌های تجاری 5G هستند. با موفقیت بخش تجاری شبکه‌ 5G حالا انتظار می‌رود که تمرکز به سمت کاربردهای صنعتی این فناوری گرایش پیدا کند. 


لازم به ذکر است که در این کنفرانس خبری، از شهر «شنژن» (Shenzhen) چین به عنوان شهری نام برده شد که قرار است تبدیل به یک شهر کاملا هوشمند مبتنی بر فناوری 5G شود. به نقل از «گو پینگ» ۳ فاکتور برای ساختن یک شهر هوشمند مورد نیاز است. اول شبکه‌ عملیات و مدیریتی است که می‌تواند «ببیند، بهره‌برداری کند و بیندیشد». این مقام ارشد هوآوی اعتقاد دارد که در آینده می‌توان به سرویس‌های بالغ‌تر و پیچیده‌تری دست یافت که قابلیت اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه‌ را داشته باشد. این سیستم می‌تواند با استفاده از ارتباطات هوشمندانه‌ مبتنی بر فناوری 5G، بازخوردهای زنده‌ای را به صورت لحظه‌ای در ارتباط با داده‌های شهری در اختیارمان قرار دهد.

دومین مورد، ایجاد ارتباطات اطلاعاتی بین صنایع مختلفی است که می‌توانند توسط یک شبکه‌ واحد مدیریت شوند و کار کنند. این شبکه اطلاعاتی قدرتمند می‌تواند در ادارات، دفاتر، صنایع و شاخه‌های حرفه‌ای دیگر کاربرد داشته باشد. در نهایت سومین فاکتوری که نقش مهمی در ساخت یک شهر هوشمند بازی می‌کند، حضور همه‌جانبه هوش‌مصنوعی است. هوش‌مصنوعی و کاربردهای آن می‌تواند به سرعت گرفتن فرآیندهای کاری در محیط‌های اداری و صنایع مختلف کمک کنند. با استفاده از هوش‌مصنوعی می‌توان یک تغییر و تحول اساسی و هوشمندانه در سیستم‌های موجود ایجاد کرد. علاوه بر آن استفاده از این فناوری مثلا در اتومبیل‌های خودران نیز سبک زندگی افراد را تغییر خواهد داد.
 

huawei-logo.jpg


به طور کلی چین یکی از پیشروترین کشورها در توسعه و استفاده از نسل ۵ اینترنت موبایل یا همان 5G است و هوآوی بیشترین سهم را در پیشرفت این فناوری داشته است. با استفاده از تجهیزات ارتباطی که در اختیار هوآوی و این شرکت‌ها است، «شنژن» توانست اولین شهری باشد که زیر پوشش کامل شبکه‌های 5G می‌رود.





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com