جدیدترین لپ‌تاپ هوآوی با نام Huawei MateBook X 2020 عرضه شد
لپ‌تاپ جدید هوآوی یعنی Huawei MateBook X 2020 به قابلیت‌هایی مدرن و همراه با نوآوری مجهز خواهد شد. «ترک‌پد» (TrackPad) حساس به فشار، مهم‌ترین ویژگی استفاده شده در این محصول خواهد بود.

هوآوی در کنار گوشی‌های هوشمند، مجموعه‌ متنوعی از لپ‌‌تاپ‌ها را هم به بازار عرضه کرده است. در این راستا، طبق برنامه‌‌ریزی مدیران این شرکت، به زودی از نسخه جایگزین MateBook X رونمایی خواهد شد. بر اساس اطلاعات تازه‌ای که منتشر شده، به‌نظر می‌رسد شاهد اولین لپ‌تاپ ویندوزی مجهز به «ترک‌پد» حساس باشیم. این ابزار حساس به لمس که در واقع موس همراه دستگاه است که به احتمالا بالا با عنوان Free Touch معرفی می‌شود.

 
در بخش سخت‌افزار احتمال می‌رود این شرکت از فناوری Synaptics ZPad استفاده کند که پیش از این در نمایشگاه CES 2019 با قابلیت بازخورد لمسی معرفی شده بود. با استفاده از این قابلیت کنار Windows Precision Driver، «ترک‌پد» MateBook X 2020 می‌تواند یکی از بهترین‌ها در بازار شود.

همچنین انتظار می‌رود رنگ‌بندی متنوع Huawei MateBook X 2020 در قالب رنگ‌های آبی، نقره‌ای، بنفش و صورتی مورد توجه قرار بگیرد. این محصول به صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی با نسبت ۳:۲ و رزولوشن 3K مجهز خواهد شد. Huawei MateBook X 2020 چیزی حدود ۱.۰۵ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن ۱۲.۵ میلی‌متر خواهد بود. «وبکم» (Webcam) مخفی در این محصول از دیگر قابلیت‌های احتمالی آن است.

در بخش مؤلفه‌های پردازشی، لپ‌تاپ Huawei MateBook X 2020 انتخاب میان پردازنده‌های Intel Core i5 و Intel Core i7 از خانواده نسل دهمی Comet Lake را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در زمینه قدرت گرافیکی، سخن از Nvidia GeForce MX250 به میان آورده شده است. ۱۶ گیگابایت رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از دیگر مشخصات سخت‌افزاری احتمالی در این محصول خواهد بود.
 

huawei-matebook-x-pro-pc@2x-v1.jpg

عکس مربوط به مدل قدیمی‌تر است



ظاهراً هوآوی گزینه استفاده از طراحی بدون فن را برای Huawei MateBook X 2020 در نظر گرفته، در این طراحی لوله‌های حرارتی به لولاهای صفحه‌نمایش متصل شده تا از آن‌ها به عنوان یک رادیاتور برای انتقال حرارت اضافی استفاده کنند.

به گفته برخی منابع، لپ‌تاپ هوآوی با قیمتی کم‌تر از ۱۰۰۰۰ یوان (معادل حدود ۱۴۳۸ دلار) در بازار عرضه خواهد شد.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com