شاید بهتر است بپرسم اگر زمین روزی دست از چرخیدن بردارد، چه اتفاقی می‌افتد و به چه شکلی در می‌آید؟...
 
هیچ وقت به این فکر کرده‌اید که اگر زمین نمی‌چرخید، الان چه شکلی بود؟
شاید بهتر است بپرسم اگر زمین روزی دست از چرخیدن بردارد، چه اتفاقی می‌افتد و به چه شکلی در می‌آید؟ نه، اصلا قرار نیست که تا میلیون‌ها سال دیگر چنین اتفاقی بیافتد، فقط یکی از کارکنان موسسه نرم‌افزارهای تصویری زمین‌شناسی ای.اس.آر.آی از روی کنجکاوی یک مدل مجازی ساخته که نشان می‌دهد اگر روزی زمین از چرخش دست بردارد و دیگر نیروی گریز از مرکزی در کار نباشد، چه می‌شود.
بر اساس گزارش جالبی که پاپ‌ساینس منتشر کرده، در حال حاضر، زمین با سرعت 667/1 کیلومتر در ساعت دور خودش می‌چرخد، البته در خط استوا. این چرخش حجم آب‌های موجود روی سطح زمین را به سمت خط استوا می‌کشاند و برآمدگی بیضی شکل نامحسوسی را ایجاد می‌کند.
همچنین اقیانوس‌هایی را پدید می‌آورد که ما الان می‌شناسیم. خب اگر زمین دیگر نچرخد، آب‌های اقیانوس‌ها به طرف دو قطب زمین برمی‌گردند و در شمال شیکاگو و جنوب بوینس‌آیرس دو اقیانوس بزرگ دایره‌ای شکل قطبی درست می‌کنند. وسط زمین هم دور تا دور یک قاره یکسره بسیار بزرگ به وجود می‌آید که دره‌های خشک عظیمی خواهد داشت، درست جایی که اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام سابق قرار گرفته بودند. همچنین اگر برآمدگی‌های کوه‌ها را در نظر نگیریم، وقتی زمین دیگر دور خودش نچرخد، یک کره تمام عیار خواهد شد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
7نرم افزار آی فن برای نجات زمین!
گردشگرانی که عاشق خوراك عنكبوت هستند!! (+عکس)
اس ام اس 155 (مخصوص این روزهای گرم)
مردان برای داشتن آرامش بیرون از منزل بمانند!!
دختر 21ساله‌ای که هر 15دقیقه غذا می‌خورد اما فقط 25کیلوگرم وزن دارد!! (+عکس)
چقدر نزدیک به خداوند... معابدی بر بلندای آسمان!!