یک ضرب المثل قدیمی‌می‌گوید: "کسی یک دوست پیدا می‌کند یک جواهر پیدا کرده است". اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه بریگام یانگ در بررسیهای علمی‌خود این گفتار قدیمی‌را تائید کرده و نشان دادند که...

محققان دانشگاه آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که نداشتن دوست برای سلامت بسیار خطرناکتر از چاقی مفرط و کشیدن 15 نخ سیگار در روز است.
یک ضرب المثل قدیمی‌می‌گوید: "کسی یک دوست پیدا می‌کند یک جواهر پیدا کرده است". اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه بریگام یانگ در بررسیهای علمی‌خود این گفتار قدیمی‌را تائید کرده و نشان دادند که روابط اجتماعی با دوستان، خانواده، همسایگان و همکاران احتمال افرایش طول عمر انسان را تا 50 درصد بالا می‌برد.
این نتایج در کنار سایر فاکتورها از قبیل تغذیه مناسب، فعالیتهای فیزیکی و نکشیدن سیگار به دست می‌آید. باوجود این، افرادی که روابط اجتماعی کمی‌دارند احتمال کمتری برای داشتن طول عمر زیاد دارند
.
این محققان اثرات یک زندگی خالی از دوستی را با سایر فاکتورهای خطر برای سلامت بدن مورد مقایسه قرار دادند و دریافتند که خطر نداشتن روابط و یا داشتن روابط دوستانه کم برای مثال معادل کشیدن 15 نخ سیگار در روز و بسیار خطرناک تر از نداشتن فعالیتهای ورزشی است. همچنین نداشتن دوست دو برابر خطرناکتر از چاقی مفرط است.
براساس گزارش گاردین، این دانشمندان با جمع آوری اطلاعات 148 تحقیقی که "بسامد روابط انسانی و اثرات آن بر روی سلامت در یک دوره 5/7 ساله" را بدون لحاظ کردن کیفیت رابطه مورد بررسی قرار می‌داد به این نتایج دست یافتند.
این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "راههای بسیاری وجود دارند که از طریق آنها دوستان و خانواده می‌توانند به بهترین روش بر روی سلامت ما اثر بگذارند. زمانی که ما خود را به یک گروه پیوند می‌زنیم و احساس مسئولیت پذیری در قبال افراد دیگر می‌کنیم حس داشتن یک هدف، به حداکثر مراقبت از خود ما و خود را در معرض کمترین خطر قرار دادن تعبیر می‌شود".
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: hamseda.ir
 
مطالب جالب دیگر:
عکس‌های عادل فردوسی پور درحال فوتبال بازی کردن!!
زنی که از 20سالگی چاق شد و 250کیلوگرم وزن دارد، حالا رهایش کردند تا بمیرد!! (+عکس)
مراسم انتخاب زیباترین دختر لبنان!! (+عکس)
بعد از خواندن این خبر دیگر قند و شکر نمی‌خورید!!
حضور لیلا حاتمی و علی مصفا در جشنواره چک همراه با فرزندشان! (+عکس)
عکس: 4تبلیغ بسیار جالب و دیدنی!!
دختران با حجاب ایرانی در ایتالیا با پوششی که سر و صدا به پا کرد! (+عکس)