سگ‌ها با سابقه طولانی در اهلی و خانگی بودن در طول تاریخ زندگی خود، حالا در بین حیوانات به عنوان بهترین دوست انسان‌ها لقب گرفته‌اند. برخی از رفتارهای سگ‌ها گاه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، یکی از این رفتارها...

سگ‌ها به طور غریزی و داوطلبانه،‌ دست کم برخی از رفتار و حرکات صاحب خود را تقلید می‌کنند. این تقلید خودکار است و سگ‌ها نمی‌توانند آن را متوقف کنند،‌ حتی اگر به قیمت از دست دادن غذایشان تمام بشود!
سگ‌ها با سابقه طولانی در اهلی و خانگی بودن در طول تاریخ زندگی خود، حالا در بین حیوانات به عنوان بهترین دوست انسان‌ها لقب گرفته‌اند. برخی از رفتارهای سگ‌ها گاه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، یکی از این رفتارها به طور حتم تقلید آن‌ها از صاحبانشان است.
خبرگزاری وب‌مد در مورد این که سگ‌ها از صاحبان خود در رفتار و حرکات تقلید می‌کنند گزارشی منتشر کرده و به مطالعه‌ای در این زمینه اشاره نموده است که محققین آن ادعا می‌کنند اولین مطالعه در مورد تقلید اتوماتیک رفتار در سگ‌ها است.
در این مطالعه،‌ از صاحبان سگ‌ها خواستند زانو بزنند و با دست یا سر خود دری را باز کنند. سگ‌ها، این رفتار صاحب خود را تماشا می‌کردند. بعد نوبت سگ‌ها بود که همین رفتار را انجام بدهند.
در این مرحله سگ‌ها را به دو دسته تقسیم کردند. به دسته اول در صورتی پاداش (یک ساندویچ) داده می‌شد که رفتار صاحب خود را تقلید کنند. اما در گروه دوم سگ‌ها در صورتی پاداش می‌گرفتند که خلاف رفتار صاحب خود رفتار کنند.
نتیجه بسیار جالب بود،‌ تمام سگ‌ها از رفتار صاحب خود را تقلید کردند، حتی اگر به قیمت از دست دادن ساندویچ برایشان تمام می‌شد. محققین چنین نتیجه گرفتند که سگ‌ها به طور غریزی و داوطلبانه رفتار و حرکات صاحب خود را تقلید می‌کنند و این کار را به طور خودکار انجام می‌دهند،‌ یعنی نمی‌توانند این کار را نکنند!
در حقیقت در انسان هم تقلید خودکار یکی از مهم‌ترین روش‌های یادگیری در سن کودکی است. قدری به رفتار کودکان دقت کنید،‌ اگر والدین آن‌ها را می‌شناسید، رفتارهای کودکان برایتان آشنا نیستند؟
پس اگر می‌خواهید به سگ خود بیاموزید که دست بدهد، بهترین کار این است که چند بار دستتان را به سمتش دراز کنید،‌ تا او هم شروع به تقلید رفتار شما کند!
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
20 ماده‌ای که باعث بروز سرطان می‌شوند؟!
عکس: دستگیری پیرترین زن قاچاقچی دنیا!!
عکس فتوشاپی که یک شرکت بزرگ را به دردسر انداخت!! (+عکس)
عکس‌هایی از زنان آتش‌نشان کرجی!!
کودک 3ساله‌ای که از 2 سالگی روزنامه می‌خواند! (+عکس)
راهی ساده برای افزایش قد از کودکی!؟
مورچه ها هم تروریست دارند!؟ (+عکس)