چینی‌ها طرح یک اتوبوس سه‌بعدی تندرو را ارائه کرده‌اند که مسافران را بالای سطح خیابان‌ها جابه‌جا خواهد کرد در حالی که دو خط مسیر حرکت خودرو در زیر آن‌ها...
 
 چینی‌ها برای حل مسئله ترافبک،‌ آلودگی و حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ،‌ اتوبوس سه‌بعدی تندرویی طراحی کرده‌اند که می‌تواند بدون آلودگی و ترافیک، ‌تا 1200 مسافر را بر فراز سطح خیابان جابه‌جا کند
 جابه‌جایی افراد در شهرهای بزرگ،‌ همیشه مسئله مهمی بوده است که برقراری تعادل در آن واقعا کار دشواری به نظر می‌رسد، وگرنه تا یه حال این تعادل برقرار شده بود! وقتی سیستم‌های حمل و نقل عومی کافی و جوابگو نباشند، ‌مردم ترجیح می‌دهد از خودروهای شخصی استفاده کنند که هم مشکل ترافیک و هم مشکل آلودگی را به همراه خواهد داشت. استفاده از مترو و قطارهای زیرزمینی هم همه جا امکان‌پذیر نیست و هزینه‌های بالایی دارد. از طرف دیگر اگر قرار باشد که خیابان‌ها پر از اتوبوس بشوند،‌ باز مشکل ترافیک و آلودگی پابرجا خواهد بود. پس چاره چیست؟ به نظر می‌رسد که چینی‌ها جواب قابل قبولی برای این سوال پیدا کرده‌اند.
بر اساس گزارشی که پاپ‌ساینس منتشر کرده، چینی‌ها طرح یک اتوبوس سه‌بعدی تندرو را ارائه کرده‌اند که مسافران را بالای سطح خیابان‌ها جابه‌جا خواهد کرد در حالی که دو خط مسیر حرکت خودرو در زیر آن‌ها،‌ امکان جریان ترافیک را می‌دهد.
 

این اتوبوس‌های تندرو، ‌مسیر کاملا مشخصی خواهند داشت و با شبکه برق شهری مرتبط خواهند بود. سلول‌های خورشیدی نصب شده روی سقف آن‌ها هم بخشی از انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌نماید. با این حال این اتوبوس‌ها سرعت چندانی ندارند و به درد سفرهای بین شهری نمی‌خورند، اما درون شهر، با قابلیت جابه‌جا کردن 1200 نفر، می‌توانند راه‌حلی ایده‌آل برای ترافیک شهری باشند.
 

چه وقتی که اتوبوس در حال حرکت باشد و چه زمانی که در ایستگاه توقف کرده باشد،‌ دو خط خودرو می‌توانند از زیر آن عبور نمایند. با این که اغلب مسیر اتوبوس مستقیم خواهد بود، ‌اما در صورت نیاز به گردش، ‌هشداردهنده‌ها خودروهای زیر اتوبوس را آگاه خوهند کرد که چرخشی در مسیر خواهد بود. همچنین اسکنرهای رادار اتوبوس در صورت نزدیک شدن بیش از حد خودروها به چرخ‌های اتوبوس به آن‌ها هشدار خواهد داد. سیستم مشابهی، به خودروهایی که ارتفاعی بیش از حد مجاز برای ورود به زیر اتوبوس دارند علامت می‌دهد که مسیر خود را تغییر بدهند.
اگر برایتان جالب است که در این باره بیشتر بدانید، مثلا ببینید که برای مواقع اضطراری و شرایط خطرناک چه  فکری کرده‌اند، ‌می‌توانید به فیلم معرفی این اتوبوس‌های تندرو در این آدرس نگاهی بیاندازید.
 
 گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.ocm/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
زنی که توسط موجودات فضایی باردار شده بود!! (+عکس)
عکس‌های عادل فردوسی پور درحال فوتبال بازی کردن!!
چرا سگ‌ها شبیه صاحبان خود می‌شوند؟!
ارائه فرمول ریاضی دست دادن مناسب! (+فرمول)
خارجی‌ها چه سوالاتی درباره ایرانیان و زنان در ذهن‌شان است؟ (+عکس)
حرکت احمقانه دختر 28ساله آمریکایی برای جلب توجه!! (+عکس)
زن 21ساله به دختر 2ساله‌اش حشیش می‌داد تا بخندد و شاد باشد!! (+عکس)