دهکده کوچک "دورنتراپ" در آلمان که در حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد به تازگی سیستم جدیدی را راه اندازی کرده است که به کمک آن شهروندان می‌توانند چراغهای خیابان را تنها از طریق...
 
نور چراغهای خیابانهای یک دهکده در آلمان با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تنها با ارسال یک درخواست از طریق تلفن همراه روشن می‌شوند.
دهکده کوچک "دورنتراپ" در آلمان که در حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد به تازگی سیستم جدیدی را راه اندازی کرده است که به کمک آن شهروندان می‌توانند چراغهای خیابان را تنها از طریق تلفن همراه روشن کنند.
این سیستم برپایه نرم افزاری به نام Dial4Light عمل می‌کند. به این ترتیب تمام چراغهای خیابانهای این دهکده در طول شب خاموش می مانند و زمانی که رانندگان خودروها و عابران پیاده قصد عبور از خیابانها را دارند با گرفتن یک کد شش رقمی از طریق شماره تلفن همراه که آنها را به مرکز کنترل روشنایی عمومی شهر وصل می‌کند چراغهای مسیر حرکت خود را روشن می‌کنند.
این چراغها پس از 15 دقیقه به صورت خودکار خاموش می‌شوند. این نرم افزار به مدت یکسال در این دهکده کوچک که در فاصله حدود 100 کیلومتری هانوفر واقع شده است آزمایش می‌شود.
براساس گزارش روزنامه گاردین، به اعتقاد کارشناسان این سیستم رایگان می‌تواند در شهرهای کوچک کم جمعیت به روشی مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش دی اکسید کربن موجود در اتمسفر تبدیل شود.
 
 گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: mehrnews.com