چرا دستکش برای پیشگیری از کرونا موثر نیست؟
در روزهای شیوع کرونا اکثر ما برای پیشگیری از ویروس کرونا دستکش میپوشیم، اما به گفته سازمان بهداشت جهانی پوشیدنی دستکش نه تنها از انتقال ویروس پیشگیری نمی کند بلکه...

برای مقابله با کرونا بالاخره دستکش بپوشیم یا خیر؟

به ‌تازگی دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در توئیتی به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که دستکش کارایی لازم را برای مقابله با ویروس کرونا ندارد. اگر به سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت مراجعه کنیم در این باره نوشته شده است:

اصولا شستن دست‌ها بیش از هر چیز توصیه می‌شود و آن را راه موثرتری نسبت به پوشیدن دستکش برای مقابله با ویروس کووید-19 می‌دانیم. چون هنگام پوشیدن دستکش ‌های پلاستیکی شما آلودگی را از سطوح به دستکش منتقل می‌کنید و در صورتی که دست خودتان را با صورت تماس بدهید آلودگی می‌تواند به صورت شما منتقل شود و شما را در معرض آلودگی ویروس قرار دهد.

سرویس سلامت همگانی انگلستان NHS هم با انتشار ویدئویی اعلام کرد که مردم با پوشیدن دستکش می‌توانند در معرض آسیب بیشتری باشند. مطالعات متخصصان این سازمان نشان می‌دهد دستکش و ماسک برای استفاده در کلینیک‌های درمانی بسیار می‌تواند مفید و موثر باشد اما دستکش برای استفاده در مکان‌های عمومی نقش موثر و ایمنی برای جلوگیری از آلودگی نمی‌تواند ایفا کند.

خبرگزاری ایندیپندنت نیز در گزارشی به نقل از موسسه PHE انگلستان نوشت: استفاده از دستکش برای مکان‌های عمومی توصیه نمی‌شود. این سازمان هم به جای استفاده از دستکش، شستن مداوم دست‌ها را برای جلوگیری از انتشار ویروس توصیه می‌کند.

بیشتر بدانید : کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!

بیشتر بدانید : بهبود فرد مبتلا به کرونا چند روز طول می کشد؟

بیشتر بدانید : انتقال ویروس کرونا با شیرینی امکانپذیر است؟

بیشتر بدانید : بیماران کلیوی چه کنند که به کرونا مبتلا نشوند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannes.com