افزایش خطر سکته قلبی در روزهای تعطیل
به گفته محققان در روزهای تعطیل خطر بروز سکته قلبی تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش پیدا می کند

خطر بروز سکته قلبی در روزهای تعطیل بیشتر می شود

پژوهش های جدید نشان می دهد خطر حمله قلبی و سکته در روزهای تعطیل به طور قابل توجهی از روزهای عادی بیشتر است. به همین دلیل متخصصین راهکارهایی برای پیشگیری از این خطر بالقوه ارائه می کنند.

 آمارهای مرتبط با مراکز پزشکی ایالات متحده نشان می دهد آمار مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در فاصله روزهای بین کریسمس و سال نوی میلادی به مراتب بیشتر از سایر روزهای سال است.

 تعطیلات برای اکثر ما زمان شلوغ و اغلب پر استرسی است.  در این روزها رفتارهای عادی ما مختل شده و ممکن است تمایل داشته باشیم پرخوری کرده و کمتر ورزش و استراحت کنیم. در این روزها همچنین ممکن است به علائم هشدار دهنده بدن خود توجه نکنیم. این ها همه مواردی هستند که در افزایش خطر حمله قلبی در این زمان از سال نقش دارند.

 مشکلات فوق ممکن است برای افرادی که طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا با خانواده و دوستانشان نبودند بیشتر باشد. آگاهی از این خطرات بسیار مهم است. موارد مهم برای کاهش خطر سکته قلبی در روزهای تعطیل سال عبارتند از:

شناخت علائم هشدار دهنده

مهم است که علائم حمله قلبی را در مراحل اولیه تشخیص دهید. این علائم در مردان و زنان متفاوت است و توصیه می شود در صورت مواجهه با آن ها سریعا با اورژانس تماس بگیرید. هرچه زودتر فرد شروع به درمان کند، شانس زنده ماندن و جلوگیری از آسیب قلبی بیشتر است.

تمرین کردن اعتدال

در تعطیلات، در حد اعتدال غذا خورده و سعی کنید غذاهای سالم انتخاب و مراقب میزان مصرف نمک خود باشید.

مراقبت از شرایط روحی

در روزهای تعطیل سعی کنید استرس ناشی از تعاملات خانوادگی، مشکلات مالی، برنامه های شلوغ، سفر و سایر چالش ها را کاهش دهید.

ورزش کردن

راه های خلاقانه ای برای فعال بودن پیدا کنید، فعالیت هایی مانند رفتن به پیاده روی خانوادگی یا کار های سرگرم کننده دیگری که می توانید با عزیزان خود انجام دهید را برای این روز ها در نظر بگیرید.

داروهای مصرفی خود را قطع نکنید

تعطیلات پرمشغله می تواند منجر به حذف داروها، فراموش کردن یا عدم مصرف به موقع آنها شود. همچنین مهم است که فشار خون خود را در این ایام کنترل کنید.

بیشتر بدانید : چرا سکته قلبی در زنان بیشتر است و برای پیشگیری چه باید کرد

بیشتر بدانید : سکته یا حمله قلبی در چه ساعاتی بیشتر رخ می‌دهد؟ چرا؟

بیشتر بدانید : علائم قبل از سکته قلبی را بشناسید

بیشتر بدانید : آشنایی با دلایل اصلی سکته قلبی

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir