وقتی که حشرات نیش می زنند، یا آفتاب سوخته می شویم چه باید کرد؟ در این مقاله درمان های طبیعی برای کم کردن این اثرات آورده شده است.

 

فصل تابستان با خود دور هم جمع شدن ها و مهمانی ها و همچنین ناراحتی های ناشی از خارش را به همراه می آورد. .
 
نیش حشره را بیرون بیاورید:
حشرات ناخوشایند تابستانی شامل کک، پشه، مورچه، زنبور، مگس، و ساس می شوند. انسان در مقابل این حشرات ایستادگی می کند و متاسفانه اکثر اوقات شکست می خورد.اگرچه نیش زدگی معمولا بدون درد است اما عکس العمل اشتعالی بدن در مقابل آنها ممکن است باعث درد،خارش، قرمز شدگی،و تورم شود.

همه این درمانهای طبیعی را جهت از بین بردن سریع خارشتان به کار بگیرید:
اول از همه نیش حشره را بیرون بیاورید و محل گزیدگی را با آب تمیز کنید.اگر حشره ساس بود،از یک جفت انبر نوک تیز تمیز استفاده کنید و آن را نزدیک پوستتان قرار دهید و مستقیم نیش حشره را بیرون بکشید.نگه داشتن ساس در یک شیشه الکل هم ایده بدی نیست زیرا اگر بیمار شدید این کار به پزشک شما کمک می کند بیماریتان را تشخیص داده و یک درمان موثرتری را پیش بگیرد.محل گزیدگی را با آب و صابون بشویید.کمپرس یخ می تواند تورم و دردتان را آرام کند.اگر احساس درد،تهوع، خستگی کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.
 
* محل گزیدگی را با عسل آغشته کنید تا دردتان را تسکین دهد و از عفونت جلوگیری کند. عسل خواص آنتی بیوتیک دارد،درحقیقت،استفاده از باند آغشته به عسل بر روی محل گزیدگی باعث التیام بخشیدن سوزش و زخم می شود.
 
* از مواد خنک استفاده کنید.روی محل گزیدگی یک خیار بگذارید تا سوزش و خارش را آرام کند. همچنین می توانید تکه های گرد بادمجان تازه را ببرید و در محل گزیدگی بگزارید تا زهر آن را بیرون کشیده و سوزش را آرام کند.

* از روغن درخت چای استفاده کنید و هر 2 تا 3 ساعت آن را به محل گزیدگی بزنید تا سوزش و خارش را التیام بخشد. روغن درخت چای خاصیت ضدعفونی کنندگی،ضد قارچی و آنتی باکتریال دارد و در مطالعات اخیر برای درمان مشکلات پوستی نقش حمایتی ایفا میکند.اگر گزیدگی با ساس بود، محل را با نمک وآب گرم بشویید و همچنین جوش شیرین می تواند خارش را از بین ببرد.

* در بعضی موارد،واکنش های شدید آلرژی که حمله آنافیلاکتیک نامیده می شود، اتفاق میافتد که شامل مشکلات تنفسی می باشد و نیاز فوری به مراقبتهای پزشکی احساس میشود.

* آفتاب زدگی یا آفتاب سوختگی را تسکین دهید.

* یک تفاوت عمده ای بین برنزه شدن و آفتاب سوختگی وجود دارد.ما خوب می دانیم که پیشگیری بهترین روش برای جلوگیری از خطرات پوستی ناشی از آفتاب است.این به این معنی است که استفاده از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف 30 تا 50، استفاده از کلاه های لبه دار، و خودداری ازبیرون رفتن در ساعات اوج تابش آفتاب و نشستن در سایه فاکتورهای مناسبی برای پیشگیری هستند.
اما وقتی مشکلات آفتاب زدگی به وجود آمد این درمان های طبیعی و خانگی را انجام دهید تا آفتاب زدگی را از خودتان دور کنید:
*
با استفاده از ترکیبات نوشیدنی (مایعات) به خودتان کمک کنید.مقدار مساوی آب آناناس و آلبالو را با هم مخلوط کنید.چرا از اینها استفاده می کنیم؟ زیرا آناناس با بروملاین پر شده که شامل جایگزین مفیدی برای کاهش التهاب می باشد. پوست قرمز آلبالو شامل ماده آنتی اکسیدان می شود که به برطرف کردن التهاب بدن کمک می کند.روزانه 2 تا 3 فنجان از آن را بنوشید تا محل سوختگی را خنک کند.

* یک لایه ماست ساده روی محل سوختگی استفاده کنید تا پوستتان را خنک کند.

* ژل آلوورا یک درمان موثراست. تهیه شده از برگ یا شیشه آن را مستقیم در محل سوختگی بگذارید.

تسکین عرق سوز:
ترکیبی از گرمای تابستان و تعریق زیاد یک موقعیت ناخوشایند خارش، سوختگی را فراهم می کند که عرق سوز شدن نامیده می شود.
عرق سوزتان را با این درمان های طبیعی از بین ببرید:
*
در وعده های غذاییتان خوراکی های خنک را هم جای دهید.اگر متوجه شده اید که در معرض عرق سوز شدن قرار می گیریداز این خوراکی های خنک استفاده کنید: خیار، سبزیجات، کلم، خردل، هویج، کرفس، گل کلم، جو، هندوانه، زیتون، تمشک، و انگور.
 
* گل داوودی و نعناع هردو خاصیت خنک کنندگی دارند و کبد را پاک می کنند.از آنها در چای و آشامیدنی های دیگر استفاده کنید تا گرمای تابستان را مهار کنید.

* یک درمان موثر هم این است که از آب چغندر در چایتان بریزید.اجازه دهید خنک شود و این نوشیدنی را در ماههای گرم تابستان مصرف کنید.
* بیشتر خارش های تابستانی به آلرژی مربوط می شود.در این مورد،موضوعات بسیار مهمی وجود دارند که نیاز به بررسی دارد.

گزیدگی با گیاهان سمی:
*
یک فنجان گیاه قاصدک، نصف فنجان ژل برگ درخت صبر، و 1 قاشق سوپ خوری عسل را داخل یک مخلوط کن بریزید. از این ترکیب استفاده کنید. برای درمان فوری حتما باید از مخلوط کن استفاده کرد؟ فقط باید از گیاه قاصدک استفاده کنید. آن را روی محل گزیدگی فشار دهید و هر یک ساعت عوض کنید.

* ژل آلوورا را از روی گیاه بتراشید و به مقدار زیاد از آن استفاده کنید تا محل گزیدگی التیام بخشد و سوختگی، خارش و درد آن تقلیل یابد.
 
*برگهای درخت چنار(بارهنگ) را خرد کنید و برای پوست استفاده کنید، آن را هر 1 ساعت یکبار تعویض کنید تا خارش را از بین ببرد. پوست موز هم همین کار را می کند.
* گل حنا و روغن درخت چای هر دو برای تکسین خارش به کار می روند.
امیدواریم روشهای موثری برای گزیدگی و خارش در تابستان به دست آورده باشید.

تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 کودکان و حساسیت های تابستانی
آلرژی یا حساسیت چیست؟
سودمندی طب سوزنی در بهبود حساسیت فصلی
حساسیت در پیشگیری از سرطان مفید است!
راهی برای درمان حساسیت بینی