علائم کم کاری تیروئید و پر کاری تیروئید چه زمانی ظاهر می شوند؟
 کم کاری و پرکاری تیروئید دو بیماری هستند که علائم آنها معمولا به تدریج ظاهر می شود، به همین دلیل شناخت علائم آنها در پیشگیری و درمان بیماری نقش مهمی دارد

 کم کاری و پر کاری تیروئید را بشناسید

 تیروئید غده کوچکی است که در نزدیک قسمت ابتدای گردن قرار دارد. وظیفه اصلی آن، تولید هورمون های کنترل کننده بسیاری از عملکردهای بدن از جمله میزان سرعت کالری سوزی و میزان سرعت تپش قلب است.

درصورتیکه تیروئید بیش از اندازه هورمون تولید کند، سرعت متابولیسم بدن تشدید می شود. این مشکل که به پرکاری تیروئید معروف است موجب بروز علائمی نظیر اضطراب و بیقراری، کاهش وزن و تپش شدید قلب می شود. حتی ممکن است ضعف ماهیچه ها یا لرزش دست و انگشتان هم اتفاق بیفتد.

کم کاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که تیروئید به اندازه کافی هورمون تولید نکند. ممکن است فرد در این حالت احساس خستگی یا کسلی و حتی احساس افسردگی داشته باشد. حتی ممکن است فرد افزایش وزن، ضعف عضلات و احتمالا یبوست را نیز تجربه کند.

غده تیروئید,کم کاری تیروئید,پرکاری تیروئید

در هر دو حالت، علائم به کُندی پیش می روند و گاهی اوقات بالغ بر چندین سال به طول می انجامد. در ابتدا ممکن است علائم این بیماری تشخیص داده نشده یا حتی با مشکلات دیگر سلامت اشتباه گرفته شوند.

در صورت بروز چنین مواردی با پزشک خود مشورت کنید. یک آزمایش ساده خون همه چیز را مشخص می کند و راه درمان ساده آن، خوردن روزانه یک عدد قرص قبل از صرف صبحانه است.


بیشتر بدانید : علائم سرطان تیروئید که باید بسیار مراقب باشید

بیشتر بدانید : غده تیروئید و بیماری های تیروئید را بشناسید

بیشتر بدانید : درمان کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید در 8 روز با این گیاه

بیشتر بدانید : اگر احساس افسردگی یا اضطراب دارید باید تیروئید خود را چک کنید!


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health 
منبع : mehrnews.com