اگر شما هم خیلی زود خسته می شوید و دنبال راه حلی علیه خستگی و کسالت هستید ، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .

5- استرس را از خود دور کنید
به جای اینکه : 20 دقیقه از یوگا استفاده کنید
سعی کنید : جلسات آن را کوتاهتر اما زود به زودتر کنید .
جودیت اورلف ، کارشناس و روانپزشک یو.سی.ال.ای و مولف کتاب " انرژی مثبت" می گوید : "حتی 3 دقیقه مدیتیشن می تواند هورمونهای استرس که موجب انقباض عضلات و رگهای خونی می شوند را پائین بیاورد. اندروفین را نیز افزایش می دهد .
ساعتهای استراحتی که در طول مدت کار دارید نیز به راحتی می توانند فرصت خوبی برای رسیدن به تناسب اندام باشند تا اینکه یک برنامه ی سخت و طولانی پس از اتمام کار داشته باشید . مکان ساکتی را بیابید . جایی که کسی یا چیزی مزاحم نباشد (اورلف می گوید : "مثلاً در یک دفترکار شلوغ که گویی وارد حمام شده اید ، نباشد" ). بنشینید و چشمانتان را ببندید . همانطور که به آرامی نفس می کشید به صدای دم و بازدم خود گوش فرا دهید و هنگامیکه به فکر فرو رفتید تصور کنید که ابرهایی در آسمان شناورند .
سپس چیزی یا کسی که شما را خوشحال می کند را در ذهنتان ترسیم کنید . می تواند محلی باشد که هنگام تعطیلات به آنجا رفته اید ، کسی که دوستش دارید یا کاری که به آن علاقه مندید . آن را انجام دهید ( مانند لم دادن در یک وان خوشبو در حمام ).

6- بعدازظهر کسل کننده خود را شکست دهید
به جای اینکه : یک چرت کامل بزنید
سعی کنید : به بیرون رفته و قدم بزنید

درست مانند صبح زود ، نور آخر وقت روز، کاهش انرژی در بعدازظهر را کمرنگ می کند که اغلب مانند ساعت ، دقیق کار می کند . فیگریو می گوید: سیستم متعادل کننده و سیستم هموستازبر هم تاثیر متقابل دارند و اغلب افراد 17 تا 18 ساعت پس از ساعتی که شب قبل به رختخواب رفتند احساس می کنند که خوابشان می آید " . بیرون بایستید و با یک پیاده روی کوتاه در آفتاب روح تازه ای به خود ببخشید .
با انتخاب راه هایی متفاوت، تنوعی به زندگی روتین خود بدهید . مثلاً : فرمان کوچکی را انجام دهید یا با تلفن همراه خود دوستی را گیر باندازید . اگر نمی توانید به بیرون بروید کنار یک پنجره میخ کوب بشوید ، آن را باز کنید و به بیرون نگاه کنید .

7- قبل از تمرین ورزشی حسابی خودتان را بسازید
به جای یک غذای سبک  موسیقی را امتحان کنید
ورزش تقویت کننده اولیه ی انرژی است اما اگر برای انجام یک ورزش ضد کسلی شدیداً خسته اید چه ؟ در حالیکه دارید بند کفشهای پیاده روی اتان را می بندید داخل گوشتان هدفون بگذارید .
موسیقی به شما کمک خواهد کرد تا فراموش کنید که خیلی خسته اید . محققان ژاپنی در مجله پزشکی ورزش و تناسب اندام گزارش کردند : داوطلبانی که به مدت 30 دقیقه همراه با موسیقی در بیرون کار می کردند به اندازه ای که بدون موسیقی کار می کردند ، سختی کار را احساس نمی کردند . سی دی های مورد علاقه اتان را بزنید . اگر شخصیت اتان طوری است که به ادبیات علاقه دارید ، یک کتاب صوتی نیز می تواند حواس شما را از احساس خستگی کردن پرت کند .

8- قبل از رفتن به رختخواب آرام بگیرید
به جای اینکه : دنبال آپ دیت کردن فیس بوک خود باشید
سعی کنید : یک کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید
فیگریو می گوید : " مطالعات نشان داده اند که نور خیلی کم مانند نور خورشید در اول صبح ، فعالیت مغز را افزایش می دهد. کار ما نشان داده است که شما می توانید با نور بسیار کم ، هوشیاری خود را افزایش دهید "
برخی از دانشمندان معتقدند که نور منتشره از مانیتور کامپیوتر هنگام آخر شب می تواند دوره خواب و بیداری بدن شما را مختل کند . به جای آن کنار تلویزیون بخوابید . اغلب افراد دور از تلویزیون می نشینند ( حد اقل 15 قدم ) تا از مضرات نور آن در امان باشند . بهتر است کتاب یا مجله ای بخوانید . فقط مراقب باشید نوری که استفاده می کنید بیشتر از 60 ولت نباشد . و کامپیوتر خود را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید .
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :
رفع کسالت و خستگی با غذاها
راههای کاهش خستگی درزنان
خستگان بخوانند!!
عواملی که باعث خستگی می شوند(1)
عواملی که باعث خستگی می شوند(2)