اگر به سلامتی خود علاقه مند هستید و از مریض شدن متنفر هستید ،توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.

 

 

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که فعالیت با معده خالی مقدار بیشتری از چربیهای بدن را نسبت به زمانی که فرد کربوهیدرات را برای ذخیره کردن داشته باشد، می سوزاند.

خوردن بیش از حد شکر، موجب ابتلا به دیابت می شود:
تحقیقات حاکی از آن است که جذب شکر بیش از نیاز بدن، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، این درحالی است که اولین و مهمتری عامل ابتلا به دیابت، اضافه وزن بیش است.

مطالعه محققان کشورهای مختلف نشان می دهد که زنان با افزایش مصرف نوشیدنی های همراه با شکر اضافه، خطر ابتلا به دیابت در آنها نسبت به مردان دو برابر می شود.

زنان شرکت کننده در این مطالعه، در یک دوره چهارساله میزان مصرف آبمیوه با شیرین کننده های مصنوعی از یک یا دو بسته درهفته، به مقدار یک یا بیش از یک بسته در روز افزایش دادند.
 
غذاهای ادویه دار، موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود:
خوردن غذاهای ادویه داربه طور خاص نمی تواند افزایشی درمیزان سوخت وساز بدن انسان و سوزاندن کالری های بیشتر هنگام استراحت شود.
همچنین هنگام خوردن غذای داغ، دمای بدن به طور موقت بالا می رود و قلب ممکن است به اندازه یک ضربان با سرعت بیشتری زده شود.
 
براساس این مطالعه استفاده طولانی مدت از ادویه نمی تواند هیچ تغییری در میزان سوخت و ساز بدن داشته باشد و میزان سوخت و ساز فرد با جنسیت، قد، وزن کنونی و تراکم عضلات و سن سنجیده می شود.
این عوامل میزان کالری هایی را که بدن برای حفظ فاکتورهای حفظ حیات (حتی هنگام خواب شما)، خواهد سوزاند، تعیین می کند.

استفاده از خط چشم های مایع عامل عفونت سینوسی است:
ریچارد روزنفلد، پزشک، رئیس بخش گوش و حلق و بینی در بیمارستان دانشکده لانگ ایسلند آمریکا دراین زمینه گفت:" نتایج تحقیق انجام شده بر این نکته تاکید دارد که احتمال این که خط چشم ها موجب عفونت شوند وجود دارد."
 
آیا فشار بند انگشتان، عامل آرتروز در مفاصل می شود؟:
براساس این گزارش، دریک مطالعه 74 نفر که 45 ساله و پیرتر بودند و طی چند دهه به شکستن بند انگشت خود می پرداختند با 226 نفر که در مدت زمان بسیار گذشته به این کارمی پرداختند، مقایسه شدند و نتایج آن حاکی از آن بود که هیچ تفاوتی برای بروز osteoarthritis ( ورم مفاصل استخوانی ) بین این دوگروه یافت نشد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : irna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 راز سلامتی بیشتر زنان با این آزمایش
9 عملی كه به سلامتی ما آسيب میرسانند
چگونه از روی ادرار متوجه سلامتی خود میشویم؟
وقتی میوه ها برای سلامتی مضر می شوند
برای سلامتی قلب چگونه تغذیه کنیم ؟