گیاه فمودین یا پنج انگشت چیست؟
قرص فمودین یا پنج انگشت یک گیاه دارویی است برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی مصرف می شود، در ادامه به معرفی این دارو می پردازیم

قرص فمودین چه تاثیری بر قاعدگی دارد؟ 

گیاه پنج انگشت یکی از گیاهان دارویی معروف برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی، قاعدگی و یائسگی است.

قاعدگی یا عادت ماهانه، یک روند فیزیولوژیک طبیعی مربوط به تغییرات هورمونی و تناسلی است که در یک خانم بالغ به صورت ماهانه اتفاق می‌افتد. این پدیده فیزیولوژیک تحت تاثیر هورمون‌های آزاد شده از غده هیپوفیز و تخمدان‌هاست.

از شروع یک  قاعدگی تا شروع قاعدگی بعد، یک سیکل محسوب می‌شود. هر سیکل قاعدگی به طور متوسط ۲۸ روز طول می‌کشد. شایع‌ترین علت بی نظمی‌های قاعدگی مربوط به اختلالات تخمک گذاری است. الیگومنوره در افرادی که اختلال در ترشح هورمونی به نام پرولاکتین دارند و همچنین در خانم‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بیشتر دیده می‌شود.

از عوامل موثر دیگر در بی نظمی‌های سیکل قاعدگی می‌توان به کاهش وزن شدید، ورزش به شکل حرفه ای، چاقی، اضطراب و ابتلا به دیابت اشاره کرد.

گیاه پنج انگشت یکی از گیاهان دارویی مهم و معروف برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی، قاعدگی وهمچنین یائسگی است. کارشناسان ازعصاره خشک میوه این گیاه برای تولید قرص فمودین استفاده می‌کنند.

این قرص با دارابودن ۲۰ میلی گرم عصاره خشک میوه این گیاه در رفع علایم پیش از قاعدگی یا PMS و برای رفع انواع بی نظمی‌های سیکل قاعدگی، افزایش پرولاکتین خون، کاهش درد‌های قاعدگی و همچنین عوارض شایع یائسگی مانندگرگرفتگی‌ موثر است و باید با تجویز پزشک مصرف شود.


بیشتر بدانید : 8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می دهید

بیشتر بدانید : 7 علت خونریزی شدید قاعدگی

بیشتر بدانید : علت نامنظم شدن پریود زمانی که باردار نیستید


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com