ورزش صبحگاهی برای بانوان
ورزش کردن در هر ساعت از شبانه روز فواید خاصی دارد ورزش کردن صبگاهی هم فواید زیادی مانند چربی سوزی و... دارد

بانوان و ورزش صبحگاهی

یکی از سوالاتی که معمولا ذهن خانم‌های اهل ورزش را درگیر می‌کند این است که چه زمانی ورزش کنند و زمان مناسب برای فعالیت بدنی آن‌ها چه هنگامی است. صبح یا عصر؟ در حقیقت ورزش کردن در هر وقت از شبانه‌روز مزیت‌های خاص خودش را دارد و شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود زمان مناسب برای ورزش‌تان را انتخاب کنید. در ادامه به مزیت‌های ورزش صبحگاهی در بانوان خواهیم پرداخت.

 خود را بشناسید

 به بدن خود گوش دهید او به شما خواهد گفت چه کاری درست است. تمرینات 5 صبح ممکن است برای برخی افراد امکان پذیر نباشد اما برای خانم‌هایی که شب‌ها زود می‌خوابند و صبح زود بیدار می‌شوند بهترین گزینه است. قبل از هرچیز باید بدن خود را بشناسید و مطمئن شوید جزو افرادی هستید که ورزش صبحگاهی با بدن و برنامه زندگی تان سازگار است.

انرژی خود را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ورزش صبحگاهی بالا بردن انرژی در اول صبح است. اگر شما روز خود را با فعالیت بدنی شروع کنید انرژی لازم برای ادامه کارهای روزانه خود را پیدا خواهید کرد . همان‌طور که می‌دانید با ورزش کردن سطح هورمون شادی در بدن شما افزایش خواهد یافت و همین موضوع باعث می‌شود روز خود را شادتر آغاز کنید.

کمک به مدیریت زمان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هر خانمی مدیریت زمان است. از آن جایی که اغلب خانم‌ها مسئولیت کارهای مربوط به خانه و فرزندان و در مواقعی شغلی خارج از منزل دارند زمان انجام هر گونه فعالیت ورزشی را در طول شبانه روز از دست می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود از ورزش کردن دور بمانند. اگر شما جزو خانم‌های پرمشغله هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم صبح زود و قبل از بیدار شدن همسر و فرزندان به فعالیت بدنی بپردازید.

چربی سوزی زیاد

اگر به دنبال چربی‌سوزی بالا هستید باید بگویم بهترین زمان برای سوزاندن چربی صبح است زیرا پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی باشد، بنابراین از ذخایر چربی بدن به ‌عنوان سوخت استفاده می‌کند و شما چربی‌های اضافی را می‌سوزانید. همچنین میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کند مانند کورتیزول، صبح‌ها بالاتر است.پس اگر دنبال سوزاندن چربی هستید صبح بهترین زمان ممکن برای فعالیت بدنی است.

بیشتر بدانید : آیا حالت تهوع بعد از ورزش کردن طبیعی است؟

بیشتر بدانید : رابطه بین ورزش کردن و کنترل دیابت

بیشتر بدانید : ورزش کردن با آرایش چه آسیبی به پوست می رساند؟

بیشتر بدانید : نکاتی برای ورزش کردن در هوای گرم

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com