انگیزه برای ورزش کردن
ورزش کردن امری بسیار مفید است اما برخی افراد برای انجام آن نیار به انگیزه دارند

انگیزه هایی برای ورزش کردن

حتما شما هم زیاد شنیده‌اید که «ورزش اعتیادآور است»، اما برای بسیاری از ما، دوست داشتن ورزش سخت است. حتی ممکن است برخی بگویند از آن متنفرند یا فکر رفتن به باشگاه باعث اضطراب آن‌ها می‌شود.چرا برخی از ما از ورزش متنفریم؟ و چگونه می‌توانیم بر این موضوع غلبه و برای خودمان انگیزه ایجاد کنیم؟

چرا؟ «چرا»ی خود را مشخص کنید. آیا می خواهید برای سلامتی ورزش کنید؟ آیا به این دلیل است که ورزش کردن احساس خوبی به شما می‌دهد؟

 ورزش فواید طولانی مدت برای سلامتی و روان شما و تأثیرات فوری بر خلق و خو و شادابی دارد. برای خود مشخص کنید که می‌خواهید چه چیزی  از ورزش به دست آورید، این می‌تواند به شما کمک کند تا وارد عمل شوید.

 یار تمرینی داشته باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای ورزش کردن این است که یک همراه داشته باشید.با داشتن همراه در ورزش، به احتمال زیاد این کار را دنبال خواهید کرد، زیرا نمی خواهید دوست خود را ناامید کنید. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که افراد زمانی که با اعضای خانواده و دوستان خود ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که به تنهایی ورزش می‌کنند، مدت بیشتری ورزش خواهند کرد.

 سر وقت ورزش کنید

هر روز در ساعت معینی ورزش کنید،با این کار ورزش کردن برای شما تبدیل به یک عادت می شود. تحقیقات نشان می دهد که ورزش در صبح در مقایسه با ورزش عصرگاهی منجر به شکل گیری سریع‌تر عادت می شود.

 سعی کنید لذت ببرید

فعالیتی را انجام دهید که از آن لذت می برید. شروع یک عادت ورزشی جدید به اندازه کافی سخت است. با انجام فعالیتی که برایتان لذت بخش است، شانس خود را برای پایبندی به آن افزایش دهید. اگر تمرینی را انجام ‌دهید که از آن لذت می‌برید، ممکن است بدون این که متوجه شوید، با شدت بالاتر ورزش کنید.

بیشتر بدانید : چه مقدار ورزش کافی است؟

بیشتر بدانید : حرکات ورزشی که به بدن آسیب می رسانند

بیشتر بدانید : با ورزش کردن به جنگ افسردگی بروید

بیشتر بدانید : میزان ورزش مناسب برای هر دهه از زندگی

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com