آیا زنان مبتلا به بیماری قلبی می توانند باردار شوند؟
 بیماری قلبی یکی از بیماری هایی است که بر روی جنبه های مختلف زندگی تاثیر می گذارد، یکی از جنبه ها در زندگی خانم ها مسئله باردار شدن است که در ادامه به این مسئله پرداخته می شود

 من دختری هستم که بیماری قلبی دارم. آیا بعد از ازدواج می توانم باردار شوم؟

شما نوع بیماری خود را مشخص نکرده اید اما تمام متخصصان بر این باورند که زنان مبتلا به وضعیت های پرخطر قلبی باید به طور کلی از باردار شدن اجتناب کنند.

این وضعیت های پرخطر عبارتند از:

  • ابتلا به فشار خون بالای ریوی
  • انسداد شدید مجرای خارج کننده جریان خون از بطن چپ
  • بیماری سیانوتیک قلبی*
  • سندرم مارفان*

* بیماری قلبی سیانوتیک Cyanotic heart disease : به دلیل یک یا چند نقص در قلب اکسیژن کافی در بدن پمپاژ نمی‌شود.

*سندرم مارفان Marfan syndrome : یک اختلال ژنتیکی است. این ناهنجاری به علت جهش در کروموزوم ۱۵ انسان رخ می‌دهد. این نقص ژنتیکی اعضایی همچون دستگاه اسکلتی بدن، قلب، چشمها و ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بارداری

فشارخون بالای ریوی بالاترین خطر مرگ مادر (۳۰ تا ۵۰ درصد) را  دارد و می‌تواند همراه یا بدون همراهی نقص های دیواره قلب باشد. دلیل پر خطر بودن فشار خون بالای ریوی، افزایش خطرناک مقاومت عروق ریوی در اثر تغییرات فیزیولوژیک دوره بارداری است.

در صورتی که فرد از قبل به فشار خون بالا مبتلا بوده یا پس از بارداری به فشار خون بالای بارداری دچار شده است، با کمک پزشک خود باید  تلاش کند تا فشار خون را کنترل کند. در برخی موارد، پزشک فرد را به یک متخصص قلب (کاردیولوژیست) ارجاع می دهد.

زنان باردار مبتلا به بیماری قلبی یا آن هایی که بعدا به این بیماری ها مبتلا می شوند، در معرض ابتلا به مشکلات احتمالی بسیار زیادی قرار دارند. از این بابت سوالات زیادی نیز پیش می آیدکه باید با پزشک شان مشورت کنند .برای مثال، با توجه به این که بسیاری از روش های پیشگیری از بارداری برای این زنان خطرناک است، این افراد از چه روش های پیشگیری باید استفاده کنند؟ 


بیشتر بدانید : بیماری قلبی و نشانه های غیر منتظره و عجیب آن !!

بیشتر بدانید : علائم بیماری قلبی که فکرش را هم نمی کنید

بیشتر بدانید : علائم حمله قلبی در زنان و مردان چه تفاوت هایی دارد؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com