هوای سرد و خشک زمستان سبب می‌گردد تا پوست شما مانند بیابانهای خشک و بدون آب زبر و ترک، ترک شود . از یک طرف بادهای سرد و خشک.....

 

 

 

 هوای سرد و خشک زمستان سبب می‌گردد تا پوست شما مانند بیابانهای خشک و بدون آب زبر و ترک، ترک شود .  از یک طرف بادهای سرد و خشک بیرون از خانه و از طرف دیگر هوای گرم و خشک داخل خانه سبب ایجاد پوستی خشک، خراب و خارش دار می‌گردد. در ذیل ما توصیه‌هایی به شما میکنیم تا با نگهداری از پوست خود از این معضل رهایی یابید.

ازیک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید:

برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست بهتر است که از روغن کالاندولاروزی دوبار استفاده نمایید.  همچنین اگر خارش و یا کشش زیادی در پوست شما باشد می‌توانید ده قطره روغن ازاوکالیپتوس و نعناع و آلوورا اضافه کنید.  بسیار موثر خواهد بود.

مایعات بیشتری بنوشید:

اگر آب بدن شما کاهش یابد، در تشدید خشکی پوست موثر است.  لذا به شما توصیه می‌کنیم تا آب بیشتری مصرف نمایید و حداقل روزانه 2 لیتر مایعات مصرف نمایید.  همچنین از خوردن مواد غذایی تند وقهوه والکل خودداری نمایید.

از ویتامینها برای پوست خود استفاده نمایید:

برای داشتن پوست سالمتر ویتامینهای ب کمپلکس و E و A مصرف نمایید. همچنین از ویتامین E می‌توانید بطور موضعی در محلهایی مثل زانو وآرنج و هرجایی که خیلی خشک است استفاده نمایید.

زمان دوش گرفتن خود را کوتاه کنید:

به خاطر داشته باشید که حمام طولانی با آب خیلی داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست میگردد لذا به شما توصیه می‌کنیم تا باآب گرم، نه داغ درزمانی کمتر از 15 دقیقه دوش بگیرید. از صابونهای خیلی قوی استفاده نکنید از صابونهای ملایم یا روغنی ویا صابون بچه استفاده کنید.  بعد از حمام باملایمت خود راخشک کنید . نباید بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی پوست کنید.

لباس مناسب فصل بپوشید:

سعی کنید از لباسهای کتانی ونخی استفاده کنید واز لباسهای رنگ شده ویا عطری حدالامکان استفاده ننمایید. همچنین لباسهای خود را با پودرهایی بشویید که دترژنهای قوی نداشته باشد. این سبب می‌گردد تا دچار خارش یا خشکی پوست نگردید.

 

 

 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش

اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
مطالب مرتبط:
مراقبت از پوست در زمستان
 
 مطالب پیشنهادی:
 نکات مهم درمراقبت از پوست
دست‌ها‌یی زیبا داشته‌باشید
توصیه ما به شما: پوستی سالم
چند سوال رایج پوستی