نکات مهم درباره لیزر موهای زاید
لیزر موهای زائد در پوست‌های روشن نتیجه بهتری دارد.
یک متخصص پوست و مو توصیه کرد: برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد نظیر سوختگی و تیرگی پوست تنها به متخصصان پوست و مو برای این کار مراجعه کنید.

دکتر شهناز سمیعی در رابطه با لیزر موهای زائد گفت: رفع موهای زائد با استفاده از لیزرهای الکترونیکی روشی است که سال‌های طولانی است از آن استفاده می‌شود و اگر به صورت درست و اصولی و توسط متخصصین پوست و مو انجام شود، عارضه‌ای ندارد. وی ادامه داد: انتخاب نوع لیزر و انواع امواج آن بر اساس شرایط پوست متفاوت است ولی بهترین نوع لیزری که در حال حاضر قابل استفاده است، لیزر آلکسانرایت است. همچنین روش IPM که برای قسمت وسیع بدن استفاده می‌شود ولی به اندازه لیزر تاثیرگذار نیست.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اهمیت رنگ پوست، گفت: لیزر موهای زائد در پوست‌های روشن نتیجه بهتری دارد چرا که عوارض آن کمتر است هر چند که تمام عوارض لیزر در کمتر از شش ماه از بین می‌رود. وی با اشاره به اینکه برای کاهش عوارض چون تیرگی پوست به رعایت پارامترهای زیادی نیاز داریم، اظهار کرد: پزشک متخصص با توجه به همه شرایط پوست نسبت به انتخاب اقدام می‌کند اما کسانی که در این زمینه تخصص ندارند باعث آسیب‌های جدی به پوست می‌شوند.

سمیعی با بیان اینکه وسایل لیزر IPL هم‌اکنون برای استفاده در منازل رواج پیدا کرده است، افزود: افراد چون تخصص در رابطه با لیزر موهای زائد ندارند و نوع پوست را تشخیص نمی‌دهند، پارامترها را ضعیف انتخاب می‌کنند که بی‌تاثیر است و یا در غیر این صورت پوست را می‌سوزانند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
میوه های دوستدار پوست را بشناسید
6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست
مراقبت از پوست در زمستان
توصیه هایی برای مراقبت از پوست خشک
مراقبت از پوست در هوای آلوده