تاثیر فشار خون بر چشم ها
 فشار خون علاوه بر تاثیرات کلی که بر روی بدن می گذارد، بر روی چشم ها نیز تاثیراتی می گذارد و افراد مبتلا به فشار خون بالا باید مراقبت های خاصی از چشم های خود داشته باشند

افراد مبتلا به فشار خون چطور مراقب چشم های خود باشند؟

بیماران فشارخونی ، ضایعات ته چشمی دارند و مانند دیابتی ها باید معاینات دوره ای انجام دهند ولی این که بگوییم کسانی که دارای فشار خون بالا هستند، حتما دچار آب سیاه می شوند، صحیح نیست.

پرفشاری خون به ته چشم آسیب می زند و باید کنترل شود. در این گروه، بیمارانی هستند که در سنین 15 تا 30 سالگی بیماری های انکساری دارند که کشف نشده و بیمار مراجعه نکرده است. اغلب بیماران در این گروه قرار می گیرند.

بیشتر بدانید : فشار خون چیست؟

بیشتر بدانید : فشار خون بالا باعث بروز چه بیماری هایی می شود؟

شست و شوی چشم 
چشم

اما نکته دیگر درباره سلامت چشم، شست وشوی آن است . بهترین ماده شست وشو برای چشم آب تمیز است. ممکن است در برخی موارد پزشک برخی اشک های مصنوعی را تجویز کند. بنابراین هیچ ماده شیمیایی برای شست وشوی چشم توصیه نمی شود.

 آرایش پاک کن ها نیز اگر در لبه مژه ها استفاده شود، ممکن است برای چشم آسیب رسان باشد. همچنین در برخی موارد ما ازمواد شیمیایی که در صنایع به کار می رود، در منزل استفاده می کنیم که اگر چشم در معرض آن ها قرار بگیرد ممکن است آسیب های جدی به چشم وارد شود.

 بهترین راه حل در موارد آسیب رسیدن به چشم با این مواد، باز نگه داشتن چشم در زیر آب تمیز است. این درمان اولیه بسیار کاربردی تر از درمان های دیگر است. خانم ها بدانند هیچ ماده شیمیایی بی اثر نیست و باید در مصرف آن ها احتیاط کنند.


بیشتر بدانید : 9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

بیشتر بدانید : بهترین زمان برای اندازه گیری فشار خون در روز چه زمانی است؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com